Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Taxman

Medlem
Försökte boka returresa från Phuket (HKT) till Arlanda 1 mars 2020 men inget napp i business, det enda som finns är dygnslånga alternativ i ekonomi. Jag ringde och pratade med svenska kundtjänsten och förklarade att jag kan åka alla alternativ avseende bolag/mellanlandningar/restid så länge det är business men hon sa att inget fanns.

Kan jag söka på det här på något enkelt sätt utan att prova manuellt flight för flight på exempelvis awardhacks? Kan Tallinn möjligen vara bättre på att hitta alternativ? Läst mycket positivt om dem på forumet.
 

aruba1

Medlem
Tallin säger att de inte kan söka award Air India domestic i deras system utan enbart international flights. Känns lite underligt. Kan det vara så illa?
 
Har inte @simon_says91 bokat inrikes på award tidigare?
Flög Air India inrikes förra året i november till Guwahati. Min resa bokades med LH F på långa benen och flög Air India inrikes.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag skulle dock undvika Air India till mitt yttersta då de är riktigt illa! Service, planen och inget var i princip i tid... fick springa mellan check in och ticket office när försening uppstod. Ombord var de kaos.... missa anslutningar och de flytta avgången på flighter utan att meddela folk .....
 

ptotheg

Medlem
Ja, en 450:- star Alliance fee tillkommer vid bokning, denna återbetalas bara om avbokning sker inom 24h.

Tack! Hittade en USA resa med SAS i Augusti men med lite tveksamma tider. Tror jag vilar lite på hanen med tanke på att det är gott om tid kvar. Hoppas SAS släpper lite mer i September snart
 

palmen

Moderator
Okej. Ja men fortfarande lite onödigt att boka något till New York som man egentligen inte är nöjd med. Hade det varit Tokyo så.. en annan femma
Jag hade bokat, risken är att de försvinner och sedan dyker en avgång upp som passade bättre med vad du hade kunnat boka men som gått åt. Dumt att riskera och du kan boka om sas award på nätet själv också.
 
Toppen