När ändringar sker mer än 2 veckor innan har flygbolaget inget ansvar. Att en resenär väljer att boka en flight som ankommer så sent att övernattning krävs innan nästkommande flight avgår är helt på resenärens ansvar och bekostnad.Är inte så säker här.
Är det inte så att flighten hem den 6 på kvällen helt ställts in?, TK1791 finns ju inte den 6 februari. Den finns inte längre eller hur? Då har ni en bokning som ändå är "den snabbaste" vägen, således torde det ingå hotellnatt.
När ändringar sker mer än 2 veckor innan har flygbolaget inget ansvar. Att en resenär väljer att boka en flight som ankommer så sent att övernattning krävs innan nästkommande flight avgår är helt på resenärens ansvar och bekostnad.
I och med att de ändrar "så pass tidigt" så blir det som om flighten aldrig funnits. Tyvärr hamnar allt hos dig.Våran ursprungsbokning krävde ingen övernattning, det är Turken som av någon anledning har ställt in den flighten vi skulle åka med. Och iom det så krävs det en ofrivillig övernattning.
I och med att de ändrar "så pass tidigt" så blir det som om flighten aldrig funnits. Tyvärr hamnar allt hos dig.
My bad. Visste inte att TK står för övernattning om man tvingas till det. Är det så så kommer de naturligtvis stå för @Karlssonskan också förutsatt att det är genomgående TK.Exakt. flighten har aldrig funnits. Det betyder att resa HKT-IST-ARN inte går att göra på annat sätt än att behöva sova över i IST. Således triggar detta en natt på hotell vilket ingår hos TK när du inte har någon annan möjlighet...Varför det skulle räknas annorlunda för att det fanns en flight tidigare som inte längre finns förstår jag inte...
Ja ni får hotell på Istanbul då TK1791 inte går och nästa flyg är följande morgon. Gå till hotelldisken på Istanbuls flygplats så ordnar de hotell och transfer åt er.En hypotetisk fråga. Om vi väljer att ta den nya rutten hem, betalar Turkish för våran hotellnatt då och om så är, hur får man till det rent praktiskt?
Nja. När ofrivilliga ändringar sker mer än 2 veckor innan avgång behöver flygbolaget inte betala någon kompensation (om vi pratar om EU-rättigheterna, Turkiet har ett regelverk som nästan är en kopia av EUs). Flygbolaget har dock alltid skyldighet att erbjuda avbokning eller ombokning (resenärens val) plus mat/boende/kontakt i mån av behov.När ändringar sker mer än 2 veckor innan har flygbolaget inget ansvar. Att en resenär väljer att boka en flight som ankommer så sent att övernattning krävs innan nästkommande flight avgår är helt på resenärens ansvar och bekostnad.