Senaste nytt

Stopp i Singapore - förslag på hotell och restaurang/bar

D.A

Medlem
Hejsan,

På väg hem från Sydney mellanlandar vi i Singapore (ankomst T1 17,35, avgång T3 13,55 dagen efter). Eftersom jag aldrig varit i Singapore önskar jag er hjälp med tips på ett hotell antingen på/nära flygplatsen eller lättillgängligt i de centrala delarna av staden (max 2000 kr/natten).

Kan ni även ge några tips på ett trevligt matställe (prisklass billig/medel) och häftig takterrass/cocktailbar med utsikt?

Vad mer kan vi klämma in under vår korta tid i Singapore? :) Resan är i början på mars 2020.

Till sist undrar jag vilken lounge jag bör besöka på flygplatsen? Har ingen högre status inom star alliance eller liknande men ankommer med/flyger iväg med Singapore Airlines Business. Vill även besöka Butterfly Garden. Andra "aktiviteter" på flygplatsen som kan rekommenderas?

Tack så mycket

// D.A
 
Last edited:
Singapore är litet så ni kan bo mitt i stan och ändå vara på Changi inom 45 minuter oavsett ifall ni tar taxi eller MTR. Jävligt smidig flygplats utan köer.

Bugis, Chinatown, Orchard Road är väl trevliga områden att kolla efter hotell i.

Restauranger.. Bästa maten jag ätit i Singapore är nog på Hawker Centers..

Saker att se
-Ta en drink på Marina Bay sands
-Ljusshowen på kvällen vid Gardens by the Bay
-Nya Jewel vid Changi innan flyget därifrån
-Kanske Sentosa

Trevlig resa!
 
Ta en drink i baren på Marina Bay Sands om man vill se de spektaklet, dock schysst utsikt så klart. Level33 som blivit rekommenderat är trevligt för en öl med grym utsikt.

Precis som många säger är Hawker center en given plats för mat. Även satay Street är värt ett besök. Valde själv att hänga på lite sådana här ställen snarare än de "lyxigare" då det finns gott om de i andra städer.

Little creatures brewing, inte så långt från china town hade en del trevliga öl.

Restaurangerna längs Boat Quay är väl inte så mycket att hänga i granen även om atmosfären är trevlig.
 
Toppen