Senaste nytt

Erfarenhet av uppgradering från Amex Premium till Elite?

daniel_se

Medlem
Dum fråga, men jag förstod inte riktigt. Jag har kvalifikationsår dec-dec, och har premium, jag är precis under att bli silver.
Jag har fått min 2-4-1, men skulle vilja uppgradera till Elite via invite för att få lite poäng till en roligare resa nästa år med vouchern. När ska jag uppgradera?
 

Big Birger

Medlem
Dum fråga, men jag förstod inte riktigt. Jag har kvalifikationsår dec-dec, och har premium, jag är precis under att bli silver.
Jag har fått min 2-4-1, men skulle vilja uppgradera till Elite via invite för att få lite poäng till en roligare resa nästa år med vouchern. När ska jag uppgradera?
Om du är precis under silver nu, kommer du vara "precis under + 5000" poäng under gold om du skaffare Amex Elite nu. Om du har glädje av gold under nästa år, skulle jag överväga den varianten. Men då behöver du som sagt göra en resa till som ger drygt 5000 poäng innan dec.

Annars spelar det ingen större roll, skulle jag säga.
 

Gargamel

Medlem
Dum fråga, men jag förstod inte riktigt. Jag har kvalifikationsår dec-dec, och har premium, jag är precis under att bli silver.
Jag har fått min 2-4-1, men skulle vilja uppgradera till Elite via invite för att få lite poäng till en roligare resa nästa år med vouchern. När ska jag uppgradera?
Poängen är att du inte vill ha dina 20k baspoäng för nära brytpunkten, det finns en risk att du får de på fel sida av den nästa år. Ansök nu (inom riskzonen) om du tror att du kan bli guld eller verkligen vill ha 25% mer från inviten, annars väntar du till i slutet av januari.
 

daniel_se

Medlem
Poängen är att du inte vill ha dina 20k baspoäng för nära brytpunkten, det finns en risk att du får de på fel sida av den nästa år. Ansök nu (inom riskzonen) om du tror att du kan bli guld eller verkligen vill ha 25% mer från inviten, annars väntar du till i slutet av januari.
Okej tack för svaret. Då väntar jag till nästa år. Jag har ett par riktiga långflygningar i Q1 nästa år också.
 

Andyyy

Ny medlem
Hej!

Har försökt att läsa på lite men får inte riktigt klarhet på hur jag ska gå tillväga:

Kör just nu ett Amex Premium samt ett MC EB Premium men då jag kör mycket utlägg på jobbet ligger jag klart över 300k i spend och har tänkt att uppgradera till ett Elite. (Har redan en polare som kommer fixa med värvning).

Har intjäniningsår 1/1-31/12 på EB och ligger just nu på +6650p från Silver. Jag skulle gärna vilja nå Silver inför nästa år och det borde jag göra om jag fixar ett Elite?

Nu till frågan: Ska jag ansöka till Elite idag eller ska jag vänta till efter årsskiftet?
 

Canadien

Medlem
Hej!

Har försökt att läsa på lite men får inte riktigt klarhet på hur jag ska gå tillväga:

Kör just nu ett Amex Premium samt ett MC EB Premium men då jag kör mycket utlägg på jobbet ligger jag klart över 300k i spend och har tänkt att uppgradera till ett Elite. (Har redan en polare som kommer fixa med värvning).

Har intjäniningsår 1/1-31/12 på EB och ligger just nu på +6650p från Silver. Jag skulle gärna vilja nå Silver inför nästa år och det borde jag göra om jag fixar ett Elite?

Nu till frågan: Ska jag ansöka till Elite idag eller ska jag vänta till efter årsskiftet?

Om du behöver silverstatusen under Januari så skulle jag köra nu. Behöver du den först framåt februari så skulle jag vänta till 1 Feb eller så.
 
Hej!

Har försökt att läsa på lite men får inte riktigt klarhet på hur jag ska gå tillväga:

Kör just nu ett Amex Premium samt ett MC EB Premium men då jag kör mycket utlägg på jobbet ligger jag klart över 300k i spend och har tänkt att uppgradera till ett Elite. (Har redan en polare som kommer fixa med värvning).

Har intjäniningsår 1/1-31/12 på EB och ligger just nu på +6650p från Silver. Jag skulle gärna vilja nå Silver inför nästa år och det borde jag göra om jag fixar ett Elite?

Nu till frågan: Ska jag ansöka till Elite idag eller ska jag vänta till efter årsskiftet?
Om ditt nästa år genererar mer baspoäng så du har chans att komma till guld tidigt så vänta till efter det året börjat (så du får baspoängen tidigt), annars spelar det ju ingen roll.
 

Robban1890

Ny medlem
Hej! Vet inte om jag förstått rätt. Jag har premium och vill byta till elite, och såklart ta del av värvningsbonusen som min vän har skickat till mig. Ska jag fylla i allt i ansökan som att jag inte har ett kort eller ska jag fylla i mitt nyvalde kortnummer?
 
Toppen