Senaste nytt

Problem med namn på KLM-biljett

SarahOhrn

Ny medlem
Hej igen Sarah! Har fått svar nu och dessvärre är din biljett varken ändrings- eller återbetalningsbar. :( Dock så verkar det som om du köpt till någon form av försäkring. Kolla med dem alternativt med ditt kortföretag om där kan finnas en öppning. Hälsn Karin


Okej. Nä jag trodde det skulle gå att ev överlåta ändå. Men då vet jag. Då måste jag åka för vill inte slänga 9000 kr i sjön. Men då har jag ett annat problem - att när jag beställde biljetten skrev jag alla min sons förnamn i ordning "Glenn Hakan Leon" (Håkan fast À ist för Å då) men på biljetten kapades det och drogs ihop så hans förnamn står nu bara som "Glennha" det måste gå att ordna på något vis? :S Men inre fått tag på ngn svensk på kundservice än och känner att det är för svårt att reda ut på engelska.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej!
AJ AJ, det är inte alls bra. När det gäller resor i allmänhet och till USA i synnerhet är det väldigt viktigt att man anger exakt det man heter, rätt. När man senare ska fylla i det som kallas APIS, info som de amerikanska myndigheterna vill ha av oss, så kommer systemet annars svara, NOT FOUND NOT ALLOWED TO BOARD. Jag ser vad vi kan göra och återkommer. Hälsn Karin
 

SarahOhrn

Ny medlem
Hej!
AJ AJ, det är inte alls bra. När det gäller resor i allmänhet och till USA i synnerhet är det väldigt viktigt att man anger exakt det man heter, rätt. När man senare ska fylla i det som kallas APIS, info som de amerikanska myndigheterna vill ha av oss, så kommer systemet annars svara, NOT FOUND NOT ALLOWED TO BOARD. Jag ser vad vi kan göra och återkommer. Hälsn Karin

Ja, alltså jag fyllde ju i namnet rätt och fyllde i alla förnamn, och mitt namn t ex "Anna Sarah" blev rätt med mellanrum och 10 tecken medans sonens blev ihopdraget och avklippt och bara 7 bokstäver. Förstår ingenting då jag inte gjort något fel där vad jag kan förstå...

Däremot har ju jag fyllt i ESTAn med bara första namnet i passet på oss båda och efternamnet där det är Ö har jag fyllt i OE i ESTA som jag gjorde ansökan om efter jag bokat biljetterna och fick då infon att skriva OE där. Men när jag bokade biljetten visste jag inte detta och skrev O i ställer för Ö men vid mailkontakt med KLM sa dom att det inte spelade någon roll, men stämmer det?!
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Sarah! Nu har vi uppdaterat din sons biljett till att vara rätt namn. Tack vare min hjälpsamma kollega Tina ordnade detta sig på bästa sätt och dessutom utan kostnad ( vilket annars inte är fallet) Ny bekräftelse mailad till dig. Du måste gå in på klm.se under "manage my booking" och ändra i din s.k DOC. Här måste det vara stavning exakt enl passet. Dock så stämmer det att vi inte behöver tänka på O eller OE. hälsn Karin
 

Dr. Miles

Expert
Sarah! Nu har vi uppdaterat din sons biljett till att vara rätt namn. Tack vare min hjälpsamma kollega Tina ordnade detta sig på bästa sätt och dessutom utan kostnad ( vilket annars inte är fallet) Ny bekräftelse mailad till dig. Du måste gå in på klm.se under "manage my booking" och ändra i din s.k DOC. Här måste det vara stavning exakt enl passet. Dock så stämmer det att vi inte behöver tänka på O eller OE. hälsn Karin

Thumb up.jpg Thumb up.jpg Thumb up.jpg till Karin!
 

NyfikenGrau

Medlem
Det borde vara uppenbart för alla flygbolagsrepresentanter som läser detta vilken win-win-situation det är att ha en företagsrepresentant här - vi kunder får förstahandsinfo, flygbolaget har ett utmärkt tillfälle att få direkt feedback och kunna glänsa genom att visa goodwill i vissa fall (eller helt enkelt bara förklara varför de har vissa regler) och båda parter kan få saker utredda direkt utan att behöva tolka rykten.

Kanon av Karin och AF/KL att ha gått i bräschen :)
 

SarahOhrn

Ny medlem
Tack snälla! Vilken superservice! Eftersom det nu på biljetten står "Glenn Hakan Efternamn" ska jag ändra till det eller ska jag ta hela namnet som i passet "Glenn Hakan Leon Efternamn" ? Så det blir rätt :)
 
Toppen