Senaste nytt

EuroBonus award tillgänglighet kan skilja beroende på PoS

pqvst

Medlem
Om ni söker awards på t.ex. ARN/OSL - BKK använd inte svenska SAS sidan eftersom det generellt verkar finnas sämre tillgänglighet där (awards kan skilja beroende på "point of sale"). Använd istället danska, norska, brittiska eller amerikanska sidan, eller AwardFares :)

comparison.png


Tack till @famhanssons som upptäckte att AwardFares visade tillgänglighet som svenska SAS sidan inte visade. https://www.businessclass.se/forum/...med-fler-funktioner.93964/page-33#post-840976

Läs mer här: EuroBonus Point of Sale Award Space | AwardFares Blog

Posta gärna andra exempel om ni hittar att tillgängligheten skiljer!
 

fcx

Medlem
Är det SAS som styr tillgängligheten baserat på POS, eller är det underliggande bolag som gör det?
 

famhanssons

Medlem
Sverige verkar det som (kanske beror på vilket nummer man ringer?) - Om man påpekar att man hittade tillgängligheten på en av de icke-svenska sidorna så verkar det som att de lyckas få fram och boka det också.
Helt korrekt av @pqvst. Det var jag som hade en bokning ARN-CPH-BKK och ville ändra till ARN-BKK. Vid första samtalet fick jag svaret att det inte fanns. Vid andra samtalet stod jag på mig och sa att jag ser tillgänglighet på flysas.com men att det inte går att ändra på den sidan utan att först cancelera hela bokning. Vill förstås inte göra det med risk att returresan försvann. Då gick hon jag talade med (en av Kristinorna) iväg för att kolla med sina kollegor och kom tillbaka med att hon nu hade hittat platser. Slutsats: Gör lite grovarbete först själva innan ni ringer Tallinn och sedan stå på er.......
 
Toppen