Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Hotell: Hilton Long Beach
Bokat: 2 QUEEN BEDS
Uppgradering: 1 KING WITH CORNER BALCONY
Antal nätter: 1
Status: Diamond
Skrev till hotellet, i appen, några dagar innan om att jag skulle komma ensam istället och behövde inte 2 sängar, blev flyttad och uppgraderad direkt.

Hotell: Hilton Garden Inn Cupertin
Bokat: 1 KING BED
Uppgradering: 1 KING BED DELUXE ROOM
Antal nätter: 1
Status: Diamond

Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel San Bernardino
Bokat: 1 KING BED
Uppgradering: 1 KING BED JUNIOR SUITE W/ DBL SOFA SLEEPER
Antal nätter: 1
Status: Diamond

Hotell: H Hotel Los Angeles, Curio Collection by Hilton
Bokat: DELUXE KING AIRPORT VIEW
Uppgradering: SUPERIOR KING AIRPORT VIEW
Antal nätter: 1
Status: Diamond

Hotell: Carte Hotel San Diego Downtown, Curio Collection by Hilton
Bokat: 1KG BED HIGH FLOOR BAYVIEW
Uppgradering: 1KG BED HIGH FLOOR BAYVIEW
Antal nätter: 1
Status: Diamond
 

BAS

Medlem
Måste även nämna rooftop-baren. Är otroligt trevlig! Är man i krokarna tipsar jag att titta förbi där mellan 4-7 när de har "social hour", då kan man få en drink utan att ruinera sig, t.ex. en Margarita för $12, eller ett glas vin för en tia.
Rättar mig själv. Så klart gällde inte social hour på rooftop:confused:. Men ett måste ändå :)
 

Senator

Moderator
Hotell: Hilton Phuket Arcadia
Bokat: KING DELUXE GARDEN VIEW x 2
Uppgradering: KING JUNIOR SUITE GARDEN VIEW x 2
Antal nätter: 11
Status: Diamond

Uppgradering av båda rummen fixat fem dagar innan ankomst. Båda rummen redo vid ankomst 11.30. ”Alla” verkar veta vem vi är och att jag är Lifetime Diamond. Frukost kan vi äta på tre olika ställen inklusive loungen. På kvällen ber man familjer med barn att besöka en del av baren i repan för happy hour. Ohört snyggt upplägg. Förstår att man inte alltid vill ha små barn i loungen på eftermiddag/kväll men här finns det ett rejält alternativ med både dryck och snacks vid bordet.

Ett ordentligt barnvänligt hotell med olika bassäng, rutschkanor och lekland. I det avseende och med ett CORP RATE pris på 900kr natten är det högt värde. Störst tacksamhet går till den eminente städerskan som är steget före. Igår låg ett halkskydd i badkaret utan att vi hade ställt frågan.

Dock har alla rum stort behov av renovering. GM bekräftade till oss det som @Tonton beskrev: han var på Conrad Bali under den renovationen. Det verkar som det blir hans nästa stora uppgift. Det behövs och är planerat för nästa år. Kommer gärna tillbaka, efter renovering.
 
Last edited:

micsjo

Medlem
Hilton Beijing.
Bokat: 3 x deluxe.
När: 27/10--29/10 bokat i appen dagen innan
Fick: 1 x executive, 2 x high floor (gamla tornets dåvarande executive rum)
Status: Gold

Exec lounge bara för mig!
Frukost för en extra.
Köpte frukost för tredje.

Helt i linje med reglerna och till och med över när jag fick exec men jag har bott 100+ nätter här, det vet de om. Hade hoppats på frukost för alla tre.
 

lucasd

Medlem
Hotell: Hilton Prague Old Town
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING EXECUTIVE
Antal nätter: 2
Status: Guld

Mysigt hotell med vad som verkade vara ett riktigt bra läge!


Hotell: Hilton Phuket Arcadia
Bokat: KING DELUXE GARDEN VIEW x 2
Uppgradering: KING JUNIOR SUITE GARDEN VIEW x 2
Antal nätter: 11
Status: Diamond

Bodde där i våras. Riktigt uppmärksam personal på status och service! Men som du säger så ska allt renoveras snart. Var inbjuden till ett litet event i en av barerna och där berättade General Manager för hotellet att allt ska ju renoveras snart, men att planeringen tar tid.
 

rsimon

Medlem
Hotell: Hilton Slussen
När: 26-28/10
Bokat: Queen Room
Uppgradering: King Executive with View
Antal nätter: 2
Status: HHD

Noterat: På söndagskvällens Happy Hour fanns lediga bord i loungen.
 
Toppen