Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

Kaykay

Medlem
Den tackar vi för. Ska dit helgen efter BC-träffen. Någon som vet vad symbolerna betyder. Man kan ju gissa sig till det visserligen.

Demonstranternas agenda.
82D2BD8B-12E5-43F4-A181-F21EA5D45826.png
 

palmen

Moderator
Nu börjar hotellpriserna krypa ner ordentligt, tittade lite på IHG hotellen och IC ligger nu på 937 respektive 1616 HKD per natt, aldrig sett så låga priser tidigare.
Hotell Indigo och Crown Plaza är också riktigt billiga mot vad de brukar kosta.

Conrad finns för 1800 HKD natten

Shangri-La för 2800SEK för två nätter via hotels.com
 

MarDrum

Medlem
Jag såg det med. Men fegade ur för ett par veckor sen och bokade Cordis, klubbrum för 2000kr natten. Ska sluta kolla priser nu och vara nöjd med det jag bokade:)
 

palmen

Moderator
Jag såg det med. Men fegade ur för ett par veckor sen och bokade Cordis, klubbrum för 2000kr natten. Ska sluta kolla priser nu och vara nöjd med det jag bokade:)
Verkar ligg apå ca 3700 nu för samma rum så ingen större skillnad. Man kan ju boka Tessla transfer också till helt ok pris om man nu vill åka landvägen där det finsn större risker för demonstrationer.
upload_2019-11-6_10-40-16.png
 

henke12

Medlem
Man kan ju boka Tessla transfer också till helt ok pris om man nu vill åka landvägen där det finsn större risker för demonstrationer.

Jag skulle bedöma risken att bli "fast" i trafiken pga prostesterna nu som väldigt låga. Beror även på vilken dag och tid ankomsten är på.
Lördag/Söndag efter 18 är sämst. Vardagar och förmiddag = ingen risk alls

Välkomna!
 

palmen

Moderator
Jag skulle bedöma risken att bli "fast" i trafiken pga prostesterna nu som väldigt låga. Beror även på vilken dag och tid ankomsten är på.
Lördag/Söndag efter 18 är sämst. Vardagar och förmiddag = ingen risk alls

Välkomna!
Tror de flesta av oss åker hem runt midnatt på lördag och söndag (åtminstone vi som tar en weekend). Jag kommer själv att åka till flygplatsen mellan 18-21 någon gång på söndag med största sannolikhet.
 

CJR

Medlem
Nu börjar hotellpriserna krypa ner ordentligt, tittade lite på IHG hotellen och IC ligger nu på 937 respektive 1616 HKD per natt, aldrig sett så låga priser tidigare.
Hotell Indigo och Crown Plaza är också riktigt billiga mot vad de brukar kosta.

Conrad finns för 1800 HKD natten

Shangri-La för 2800SEK för två nätter via hotels.com
Surt, där hade jag kunnat spara en tusenlapp. Bokade Kowloon Shangri-La för ca 3 100 HKD då det var dubbla poäng på SAS MC.
 
Toppen