Senaste nytt

SAS Happy Weekend, boka senast 27 oktober 2019

Hej,

En ny Happy Weekend har precis startat på sas.se. Denna gång med vinter- och vårresor till USA, Asien, Europa och inrikes. Res till solen, snön eller släkt och vänner.

Reseperiod Asien & USA: 1 december 2019 – 1 april 2020*
Reseperiod Inrikes och Europa: 11 november 2019 – 31 mars 2020.

P.S. Åker du tillsammans med kompisgänget? Då kan ni boka en gruppresa och unna er det där lilla extra. Läs mer om fördelarna längre ner.

Du vet väl att vi CO2-kompenserar alla EuroBonus-medlemmars resor med SAS?

Hälsningar från SAS
WE ARE TRAVELERS


Travelers are always one flight ahead | SAS
 

Mr.cake

Medlem
Inte direkt det hetaste resemålet nu med tanke på vad som sker där. Undra om SAS har svårt att fylla platserna för HKG?
 

Canadien

Medlem
Trist med dessa kampanjer att man inte kan lägga på anslutningar. Behöver Austin, Toronto, Denver och kanske nån till, men eftersom det inte går att boka dit får det bli Luftis som vanligt. SAS ordinarie priser i Go/Plus är inte konkurrenskraftiga. Men de behöver väl inte vara det antar jag, planen fylls kanske ändå med de som bara vill till Chicago eller Newark.
 

NotRyan

Medlem
Trist med dessa kampanjer att man inte kan lägga på anslutningar. Behöver Austin, Toronto, Denver och kanske nån till, men eftersom det inte går att boka dit får det bli Luftis som vanligt. SAS ordinarie priser i Go/Plus är inte konkurrenskraftiga. Men de behöver väl inte vara det antar jag, planen fylls kanske ändå med de som bara vill till Chicago eller Newark.
OM dom nu fyller planen får man ju ändå säga att priserna är marknadsmässiga :)

Inget bolag borde sälja biljetter för lägre pris än vad dom kan ta ut. Nu är vi dock inne på yield management som ju lär vara en galenskap i sig.
 

Canadien

Medlem
OM dom nu fyller planen får man ju ändå säga att priserna är marknadsmässiga :)

Inget bolag borde sälja biljetter för lägre pris än vad dom kan ta ut. Nu är vi dock inne på yield management som ju lär vara en galenskap i sig.

Ja de är säkert marknadsmässiga, men det jag menade är att om man ska till en plats dit SAS inte flyger, som t ex Toronto eller Dallas är de inte konkurrenskraftiga, d v s det är dyrare med SAS+jobbigt byte i Chicago/Washington jämfört med konkurrenterna som flyger direkt till dessa destinationer från Europa. D v s ARN-CPH-IAD-DFW borde vara billigare än ARN-FRA-DFW p g a det extra bytets olägenhet.
 

Canadien

Medlem
Ett prime exempel är just nu, då SAS säljer V-klass Go Smart 5 Jan ARN-ORD, men vill man koppla på anslutning till t ex Austin så finns _inget_ i Go utan bara dyr Plus Y / S

Detta trots att det finns publicerade fares i V med SAS + American/United, och rätt klasser på ORD-AUS är inte slut.
 
Toppen