Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

MickeT

Medlem
Alla som köper Submariners köper dem just för att de är "fina investeringar".

Frågan är varför inte alla åker ner och köper Submariners i turkiet och säljer dem i sverige, om de nu är tillgängliga där?

Ja det kan man undra sig.. kanske inte finns att tillgå?
Flesta Submariners ute på blocket kommer från Italien.. Kanske ännu billigare där?=)
 

sandek

Medlem
Ja det kan man undra sig.. kanske inte finns att tillgå?
Flesta Submariners ute på blocket kommer från Italien.. Kanske ännu billigare där?=)
Otroligt idiotiskt av alla gråhandlare i europa att inte åka till Turkiet om det nu finns klockor att köpa där.
Kan man vara säker på att en klocka köpt i Turkiet är äkta vara?
Spelar väl ingen roll vart den auktoriserade handlaren ligger?
 

ACervin

Medlem
Diskussion på Youtube om priset på Rolex stål sportklockor är i en bubbla eller inte? Troligen inte tror jag. Inte sannolikt att Rolex kommer att skruva upp tillgången, men risken finns. SeaDweller exempelvis går inte lika bra som GMT eller Submariner. Köp för att njuta av klockan. Som det sägs, För att skapa en liten förmögenhet genom att samla på klockor, måste man starta med en stor förmögenhet.
 

nissefalk

Medlem
Om du får tag igen av dom klockorna så köp, spelar inte så stor roll på vilket kort, det kommer vara riktigt svårt att hitta hos en Rolex AD. Själv var jag inne på minst ett tjog Rolex handlare innan jag fick tag i min Explorer 2. På många ställen log man lite glatt när man frågar efter en GMT master tex och skakar på huvudet. Jag hade tur när jag fick tag i min det var en känd kund som ångrat sig efter sin beställning och de hade fått klockan till butiken mindre än ett dygn tidigare.

lite irriterande då att det finns massor med klockor att välja på hos gråhundars i tex Hong Kong och New York eller som nämnts i tråden, på blocket. Ser på Nymans ur list pris på en Daytona med keramik ring ligger på ca 121k SEK de säljs för ca 240 till 280k SEK på andrahands marknaden.

mycket ot nu, men för att återkomma till din fråga skulle jag som redan nämnts använda amx om du behöver spendera annars det kort som ger minst valuta kostnad.
 
Diskussion på Youtube om priset på Rolex stål sportklockor är i en bubbla eller inte? Troligen inte tror jag. Inte sannolikt att Rolex kommer att skruva upp tillgången, men risken finns. SeaDweller exempelvis går inte lika bra som GMT eller Submariner. Köp för att njuta av klockan. Som det sägs, För att skapa en liten förmögenhet genom att samla på klockor, måste man starta med en stor förmögenhet.
menar du Richard Branson - If you want to be a Millionaire, start...? ;)
 

Jonas C

Medlem
Har besökt ett 40-tal Rolexhandlare världen över under de senaste 18 månaderna och i stort sett har det varit barskrapat på steel sports. I Buenos Aires hade de en Sub no date i fönstret när jag var där i vintras (blev såld samma förmiddag innan man hann hem och hämta passet). Explorer II gick att köpa både hos svenska AD och i Tyskland fram till hösten 2018. Störst chans är egentligen att kolla på flygplatserna där de inte tillämpar väntelistor, såvida inte man vill köpa en Lady Datejust i tvåton för att stå med på "listan".

Tack!
Ojdå är det såpass nu för tiden. Vart va detta någonstans?
I stort sett alla handlare.
 

Valley

Medlem
Vad är prisskillnaden mot att handla här hemma?
Eller är det att du har hemsk väntetid i Sverige?

Dealade en gång i världen. Rabatt mot cash.
Gav klart bättre utfall än bonuspoäng
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen