Senaste nytt

Byta Avis-hyrbil mitt i hyresperioden?

Big Birger

Medlem
Har bokat en monsterstor buss i Miami för att förflytta 9 människor under en helg, och sedan åka till Orlando. Väl i Orlando är planen att hyra en bil till, eftersom det är lite osannolikt att alla 9 alltid vill åka åt samma håll när vi är där en vecka.

Är det möjligt att i samband med att vi hämtar hyrbil #2 också passa på att växla den stora bilen till en något mindre variant på samma hyreskontrakt? Eller är det smartare att lämna tillbaka monsterbussen, och hyra två mindre?

Förutsättningen är så klart att det finns bilar tillgängliga. Gör det inte det, kan jag så klart behålla monsterbussen.
 

Berglund

Medlem
Det kommer under alla omständigheter att bli enklare och betydligt mindre efterarbete att återlämna monsterbussen i Orlando och istället plocka ut de bilar som du vill ha där. Alla andra varianter, såsom du beskriver ovan, kommer nästan uteslutande att leda till någon sorts problem, fel i debiteringen eller annat krångel som du sedan kommer behöva ta oändliga mängder tid i telefon med diverse kundtjänster för att reda ut i efterhand. Jag skulle önska att det fungerade bra som du skriver ovan men ser så många möjligheter där detta kan/kommer att gå fel.
 

Big Birger

Medlem
Det kommer under alla omständigheter att bli enklare och betydligt mindre efterarbete att återlämna monsterbussen i Orlando och istället plocka ut de bilar som du vill ha där. Alla andra varianter, såsom du beskriver ovan, kommer nästan uteslutande att leda till någon sorts problem, fel i debiteringen eller annat krångel som du sedan kommer behöva ta oändliga mängder tid i telefon med diverse kundtjänster för att reda ut i efterhand. Jag skulle önska att det fungerade bra som du skriver ovan men ser så många möjligheter där detta kan/kommer att gå fel.
Tack för svar! Aldrig fel att spela säkert framför egen kasse.:)
 
Toppen