Senaste nytt

SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

Homer

Medlem
Det här svaret fick jag från Guldsupport vid ett liknande tillfälle


Det är dock något som faller utanför vad vi på EuroBonus avd hanterar. Jag måste därför be dig kontakta vår ordinarie säljsupport


skrivet av en som titulerar sig :rolleyes:


Sales Support Consultant

Direct Sales and Sales Support
 

aldrighemma

Medlem
Det här svaret fick jag från Guldsupport vid ett liknande tillfälle


Det är dock något som faller utanför vad vi på EuroBonus avd hanterar. Jag måste därför be dig kontakta vår ordinarie säljsupport


skrivet av en som titulerar sig :rolleyes:


Sales Support Consultant

Direct Sales and Sales Support
Samma svar som jag får från diamant support, Då jag frågade vad dom KAN göra så svarade dom att dom endast svarade på frågor om eurobonus...
 

Juancarlos

Medlem
Lånar denna tråden. Fick precis ett mail från SAS om en tidtabellsändring för min resa till Hong Kong i December. Såg till en början inte vad för ändring de gjort, tills jag insåg att de flyttat utresa samt hemresan en dag framåt. Resan är bokad på Friends and Family kampanjen i Plus(osäker på klass) Slutdestination är Xiamen, men har lyckligtvis inte köpt de separata flygbiljetterna med Cathay än. Dock har jag bokat hotell redan. Har jag några rättigheter att bli ombokad med andra bolag eller att få kompensation för den uteblivna hotellnatten?
 

Thornado

Medlem
Lånar denna tråden. Fick precis ett mail från SAS om en tidtabellsändring för min resa till Hong Kong i December. Såg till en början inte vad för ändring de gjort, tills jag insåg att de flyttat utresa samt hemresan en dag framåt. Resan är bokad på Friends and Family kampanjen i Plus(osäker på klass) Slutdestination är Xiamen, men har lyckligtvis inte köpt de separata flygbiljetterna med Cathay än. Dock har jag bokat hotell redan. Har jag några rättigheter att bli ombokad med andra bolag eller att få kompensation för den uteblivna hotellnatten?

Jag fick ett likadant mail idag för en resa jag har i februari (ARN-CPH-HKG//PEK-CPH-ARN), även den i Plus, köpt vid senaste F&F-kampanjen.
Min ombokning var dock ännu mer spännande. Jag skulle ha flygit ARN-CPH-HKG 7 februari. Uppenbarligen går flyget till Hong Kong inte längre 7 feb, så istället har de bokat om segmentet CPH-HKG till dagen efter, 8 februari. Anslutningen ARN-CPH har de dock istället bokat om till två dagar tidigare(!!!), dvs 5 februari. Jag har alltså just nu en connection på 3 dagar och 55 minuter på Kastrup....

De uppenbara alternativen här när jag ringer dem lär ju vara att få åka hela vägen antingen 6 eller 8 februari, eller möjligen via Beijing ARN-CPH-PEK-HKG, med sista benet Air China, vilket är det som erbjuds om man försöker boka ARN-HKG den dagen på SAS hemsida nu. Då jag ändå ska passera Beijing på vägen hem så är jag inte så sugen på en extra transfer där, så jag skulle hellre antingen flyga via Tokyo med ANA sista benet (gärna lång transfer i Tokyo isf), eller allra helst åka via Singapore (ARN-(DME)-SIN-HKG), men det känns extremt osannolikt (i det närmaste omöjligt), även om SK/SQ åtminstone har joint venture där.

I och med att det är så långt i förväg så har vi väl inte så jättemycket rättigheter annat än att kunna avboka och få pengarna tillbaka om vi inte är nöjda med deras förslag, men man kan ju alltid hoppas....
 

crown

Medlem
Lånar denna tråden. Fick precis ett mail från SAS om en tidtabellsändring för min resa till Hong Kong i December. Såg till en början inte vad för ändring de gjort, tills jag insåg att de flyttat utresa samt hemresan en dag framåt. Resan är bokad på Friends and Family kampanjen i Plus(osäker på klass) Slutdestination är Xiamen, men har lyckligtvis inte köpt de separata flygbiljetterna med Cathay än. Dock har jag bokat hotell redan. Har jag några rättigheter att bli ombokad med andra bolag eller att få kompensation för den uteblivna hotellnatten?
Jag har inte fått något mejl, men ser att de ändrat min bokning GOT>CPH>HKG>CPH>GOT till GOT>CPH>HKG och när hemresan är till GOT>CPH>HKG. Dvs jag har fått två utresor.... Den var intressant. Får ringa och fråga hur de tänkt där antar jag.
 

crown

Medlem
Jag har inte fått något mejl, men ser att de ändrat min bokning GOT>CPH>HKG>CPH>GOT till GOT>CPH>HKG och när hemresan är till GOT>CPH>HKG. Dvs jag har fått två utresor.... Den var intressant. Får ringa och fråga hur de tänkt där antar jag.

Ringde in och fick bara beskedet att det är som det är och att ombokningen inte är klar, ska ringa tillbaka på måndag om det inte löst sig. Agenten kunde inte göra något just nu.

Såg nu även att det inte riktigt var två hemresor utan jag ska flyga GOT>CPH>HKG en dag tidigare än innan vilket ställer till det. Hemresan är en dag senare än innan och just nu är den CPH>GOT & HKG>CPH dagen efter.
 

Birch

Medlem
Även jag fick ett mail idag om ändrad bokning på min resa till Hong Kong i Februari. Jag åker ARN-CPH-HKG i Plus, köpt under Friends&Family-kampanjen. Såg efter ett tag att hela utresan bokats om till dagen innan, med 55min transfer i Köpenhamn istället för ursprungliga 1h40min.
Mycket kan hända i Februari så det känns som ett lite tight byte...
 

Tonton

Medlem
Även jag fick ett mail idag om ändrad bokning på min resa till Hong Kong i Februari. Jag åker ARN-CPH-HKG i Plus, köpt under Friends&Family-kampanjen. Såg efter ett tag att hela utresan bokats om till dagen innan, med 55min transfer i Köpenhamn istället för ursprungliga 1h40min.
Mycket kan hända i Februari så det känns som ett lite tight byte...

Perfekt ju! Lite sen connection och därefter 60k poäng eller €600 in på kontot! Skämt åsido - men 55 min, även på vintern, är lugnt med connection från ARN.
 

Birch

Medlem
Perfekt ju! Lite sen connection och därefter 60k poäng eller €600 in på kontot! Skämt åsido - men 55 min, även på vintern, är lugnt med connection från ARN.

Tanken slog mig också! Det låter bra att det ska vara lugnt, får se om jag låter det vara eller bokar om till ett tidigare! Snöstormen i Februari i år ligger färskt i minnet än, 9h väntan på Arlanda var mindre kul.
 
Toppen