Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Thornado

Medlem
Ersättning för ovan blev 2500 poäng, alltså 1250 poäng var. I snålaste laget kan jag tycka. Andra åsikter?

Maten är ju som sagt var den största skillnaden mellan Go och Plus, åtminstone om ni har EBG (fast lounge ingår väl hursomhelst inte på PMI när man flyger SAS antar jag...) eller EBD (då blir skillnaden ännu mindre då dryck ingår i Go), så jag skulle bygga mitt argument på att skillnaden i poängpris när man bokar GOT-PMI t/r som award är 10k poäng per väg, så alltså vore det rimligt med den poängnivån för er också (per person). Alternativt så kan man utgå från vad som är lägsta möjliga bud i poäng på plusgrade för denna sträcka. Det är väl troligt att ni inte får den summan, men ni har åtminstone något konkret att basera era argument på, och förhoppningsvis blir det lite mer iaf.
 

Canadien

Medlem
Maten är ju som sagt var den största skillnaden mellan Go och Plus, åtminstone om ni har EBG (fast lounge ingår väl hursomhelst inte på PMI när man flyger SAS antar jag...) eller EBD (då blir skillnaden ännu mindre då dryck ingår i Go), så jag skulle bygga mitt argument på att skillnaden i poängpris när man bokar GOT-PMI t/r som award är 10k poäng per väg, så alltså vore det rimligt med den poängnivån för er också (per person). Alternativt så kan man utgå från vad som är lägsta möjliga bud i poäng på plusgrade för denna sträcka. Det är väl troligt att ni inte får den summan, men ni har åtminstone något konkret att basera era argument på, och förhoppningsvis blir det lite mer iaf.
Men de fick ju allt annat som ingår i Plus antar jag - fast track och lounge där det finns, fri dryck, snacks, fritt platsval längre fram i planet, prioboarding. Så jag tycker inte resonemanget håller.
 

Thornado

Medlem
Men de fick ju allt annat som ingår i Plus antar jag - fast track och lounge där det finns, fri dryck, snacks, fritt platsval längre fram i planet, prioboarding. Så jag tycker inte resonemanget håller.

Nu vet jag inte vad @bachelor har för status, men är någon i sällskapet EBD så får de allt det där förutom snacks även vid resa i Go (nåja, inte sittplats långt fram i planet, men kan välja plats fritt och har ofta möjlighet att välja en plats på nödutgångsrad, vilket man kan argumentera är en bättre plats än plats på en rad långt fram), och är de EBG så förlorar de fri dryck.
 

Delayed

Medlem
[Q
Men de fick ju allt annat som ingår i Plus antar jag - fast track och lounge där det finns, fri dryck, snacks, fritt platsval längre fram i planet, prioboarding. Så jag tycker inte resonemanget håller.
Allt annat... :D Skämt åsido, loungetillgång på en loungelös flygplats är ju rätt lite värt när man sitter hungrig i fyra timmar. Långt fram och prioboarding värderar i alla fall jag väldigt lågt. Sen kanske en "normalkub" inte heller är värd direkt mycket, men nog tycker jag hungerresan borde vara värd mer än 1250 poäng. Kräv 10 k och acceptera 5 k kanske?
 

taxvalp

Medlem
Hustrun och jag på väg hem från kontinenten. Överbokat plan och två 13-åringar i en grupp är på väg att få denied boarding. Vi anmäler oss som frivilliga och blir ombokade. SAS gav mig 250€ men erbjuder hustrun €150. Separata bokningar, båda EBD, men min tid är tydligen mer värdefull än hennes. Suck...
 
Hustrun och jag på väg hem från kontinenten. Överbokat plan och två 13-åringar i en grupp är på väg att få denied boarding. Vi anmäler oss som frivilliga och blir ombokade. SAS gav mig 250€ men erbjuder hustrun €150. Separata bokningar, båda EBD, men min tid är tydligen mer värdefull än hennes. Suck...

Sjyst gjort av er ! :)
 

Tonton

Medlem
Hustrun och jag på väg hem från kontinenten. Överbokat plan och två 13-åringar i en grupp är på väg att få denied boarding. Vi anmäler oss som frivilliga och blir ombokade. SAS gav mig 250€ men erbjuder hustrun €150. Separata bokningar, båda EBD, men min tid är tydligen mer värdefull än hennes. Suck...


hahahah alltså. SAS...
 
Inte så trevlig severing av det vita vinet i Arlanda Gold loungen idag (välfärdsproblem, ja, men ändå....) och vilket vin är det?
Ursäkta om detta bör ligga i en annan tråd.
20191024_121841.jpg
 
Toppen