Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Resenären

Medlem
Det finns en ort i Schweiz som är skattefri nämligen Samnaun.
När väl snön är borta och skidsäsongen är slut tänkte jag på ett besök. Min Longines Conquest VHP behöver 'uppgraderas', så jag får se vad som finns.
En av butikerna är ZEGG Watches & Jewellery : Samnaun : Official Rolex Retailer
Inga priser anges. men som riktmärke för orten så kostar bensinen ca 1 CHF/liter, dvs drygt 9 kr.
 
Det finns en ort i Schweiz som är skattefri nämligen Samnaun.
När väl snön är borta och skidsäsongen är slut tänkte jag på ett besök. Min Longines Conquest VHP behöver 'uppgraderas', så jag får se vad som finns.
En av butikerna är ZEGG Watches & Jewellery : Samnaun : Official Rolex Retailer
Inga priser anges. men som riktmärke för orten så kostar bensinen ca 1 CHF/liter, dvs drygt 9 kr.
Intressant! Återkom sen om det var bra utbud och priser :)
 

Direktorn

Medlem
Kollade efter en GMT2 i stål idag hos handlare. 3 års väntetid... De skulle kolla runt med kontakter på Basel om någon annan handlare kunde få fram ett exemplar då jag är bra kund sedan tidigare. Har inte riktigt följt med och inte fattat vilket tryck det är på Rolex sportmodeller. När jag kollade runt verkar det som min GMT2 i stål och guld som jag köpte ny 2014 har ökat ca 35 k i värde mot mitt inköp. Sjukt.
 

MickeT

Medlem
Hej!

Ska resa utomlands om nån vecka, till Turkiet närmare bestämt.
Tänkte passa på och köpa en Rolex från AD.

Ska jag dra Amex kortet eller Revolut?
Eller har ni andra tips/erfarenheter..

Klockan i fråga är i 100' klassen.

Hur blir det med växlingskurser osv?
Vilken är den bästa alternativen.
 

andersson.j

Medlem
Räkna ut vad poängen kostar med Amex valutapåslag. T.ex. Curve + SAS MC skulle kunna ge poäng utan avgifter. Oklart dock om du slår i något tak hos Curve med större köp så kanske åker du på någon avgift ändå?
 

Jonas C

Medlem
Mer specifikt vilken modell? Är tillgången bättre på steel professional i Turkiet, eller rör det sig om en lady Datejust i tvåton med diamanter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen