Senaste nytt

Prishöjning på SAS Amex från 1 januari 2020

Tongen2

Medlem
Jag tog upp detta som ett förslag när jag pratade med kundtjänst i ett annat ärende. Men det var på den gamla goda tiden när jag hade en drös med Avis bilar bokade genom rådande kampanj vilket idag är totalt förändrat för min del, och att jag betalade hyrorna med Norwegian kortet som redan hade denna förmån. Men nu är det bara att tacka och ta emot för det röda norska kortet är inte snyggt och härmed uppsagt! :p Bra tycker jag med denna förändring om än dock en ganska saftig höjning får jag ju hålla med om.

frågan är vilka det är som bett om en hyrbilsförsäkring, räck gärna upp en hand här nedan.
 

Migato

Medlem
Frågan är hur fördelaktiga försäkringsvillkoren är. Finns ju Resklar (som innehåller hyrbilsförsäkring med självrisk upp till 10k SEK och annat) till Folksam hemförsäkring som kostar mellan 300-400 SEK per år. Sas Amex prishöjning på lite under 800 kronor är ju dubbla kostnaden för Resklar.
 

molntankar

Medlem
Tycker även det borde finnas valbart tillägg för priority pass med tanke på årsavgiften..

Om man får skriva en önskelista skulle jag placera "inget valutapåslag" högt på den. Tycker det är lite stenålder över det. Min uppfattning är att tex AmEx platinum (US) kommer utan växlingsavgift till skillnad från alla svenska AmEx.
Det minsta man kan begära är att det skulle generera fler poäng utomlands.

Sen hade givetvis Priority pass varit skoj, även om jag har svårt att se det.

Och slutligen för att hålla sig till ämnet: jag kommer fortsätta med Elite trots höjningen av årsavgift.

Hyrbilsförsäkringen är en bra bonus, från början trodde jag att avgiften skulle gå upp utan att något blev bättre, så detta var ett plus från min initiala uppfattning. Undrar om försäkringen kommer med en massa krusiduller...
 

Canadien

Medlem
Hur är det med hyrbilsförsäkringen på Platinum, gäller den även vid hyra av bil på hemorten? Man får väl anta att Elites hyrbilsförsäkring iallafall inte blir bättre än den som ingår i Platinum.
 

Berglund

Medlem
Hur är det med hyrbilsförsäkringen på Platinum, gäller den även vid hyra av bil på hemorten?
Nej, det gör den inte. Du måste vara ”på resa” då hyrbilsförsäkringen är ett delmoment inom kortet reseförsäkring. Det är ingen fristående hyrbilsförsäkring såsom exempelvis Norwegiankortet eller Scandic Friends kortet.
 

mha321

Medlem
Nej, det gör den inte. Du måste vara ”på resa” då hyrbilsförsäkringen är ett delmoment inom kortet reseförsäkring. Det är ingen fristående hyrbilsförsäkring såsom exempelvis Norwegiankortet eller Scandic Friends kortet.
Då är det onekligen en väldigt dyr försäkring, om det är den enda förändringen.
 
Toppen