Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Tur-Ture

Medlem
Trodde aldrig jag skulle få skriva i den här tråden...
Flygbolag: Qatar Airways
Rutt: ARN - DOH
Ursprungskabin: Ekonomi
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 2
När: 25'e Oktober
Status hos något flygbolag: BA basic, men hade inte registrerat vid bokning
Bokningsklass på biljetten: Economy (vet inte vilken bokstav)

Var sent ute med bokning till Singapore (3 dagar innan avresa), Qatar var bästa/billigaste alternativet, 6.100 tor/pers, aldrig åkt med dom tidigare. Planet helt fullt och överbokat, vid bokning satt jag i mitten av mitten nästan längst bak. Fick exit row vid incheckning på ARN. Vid gate plingade det till och det blev rad 1 för oss båda (ej QSuites men mycket trevligt ända)...blev mycket bra "kabinkarriär".
 

mika

Medlem
Flygbolag: United
Flygplan: Embraer 175
Rutt: MSP (Minneapolis) – ORD (Chicago)
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Domestic First
Antal passagerare: 1
När: Den 1 Jan 2020
Status hos något flygbolags bonusprogram: United MileagePlus Silver
Bokningsklass på biljetten: Economy (K)

Året började bra (igen). Förra året blev det uppgradering till American Airlines Domestic First på nyårsdagen, i år flog jag United och igen uppgraderades på nyårsdagen. Bra dag för resor i USA.

Jag registrerade resan till United Silver istället av Star Gold. United Silver kan man få genom Marriott Titanium status. Med United Silver går det att boka plats från Economy Plus och även registrera sig till upgrade list. Med Star Gold är man kvar på bakre delen av planet. Jag fick plats 5 på upgrade-listan när jag checkade in via appen. På flygplatsen visade appen att jag har blivit uppgraderad. United-appen är grymt bra, hoppas att någon gång bolag i Europa kan utvekla något liknande.
 

pep

Medlem
Flygbolag: Shanghai Airlines
Flygplan: B787-9
Rutt: BUD-PVG
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Premium Economy
Antal passagerare: 1
När: Den 1 Jan 2020
Status hos något flygbolags bonusprogram: Flying Blue Silver
Bokningsklass på biljetten: Economy (T)
Det bibbede lystigt ved gaten, da economy var fuld. Vips roeg jeg op i Premium fra saede 71B.
 

Annabella

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: LAX-ARN
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 5 (olika bokningsnr.)
När: 2019-12-23
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten:

Vid check in på LAX checkade vi in och alla 5 blev uppgraderde från plus till business med 3 olika bokningsnummer men en diamond och två guld. CCAF805D-CD78-4C52-AC19-7927B330F356.jpg
 

Big Birger

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: LAX-ARN
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 5 (olika bokningsnr.)
När: 2019-12-23
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten:

Vid check in på LAX checkade vi in och alla 5 blev uppgraderde från plus till business med 3 olika bokningsnummer men en diamond och två guld. Visa bifogad bild 103227
Vilken härlig överraskning! Gissar att det var ganska tomt på planet, men ändå.
 

Micce1980

Medlem
Flygbolag: United
Rutt: EWN - GVA
Ursprungskabin: Economi
Uppgraderad kabin: Economy Plus
Antal passagerare: 2
När: 5'e Januari
Status hos något flygbolag: Bra fråga, är ny på detta trots mycket och långa flygningar. Kanske har det med amex-kortet att göra?
Bokningsklass på biljetten: Economy

Hade bokade platser 30 a+b i economy och vid incheckning hade de överbokat flighten och delat oss till 33 e+k. Inte ok tyckte vi, dessutom är sambon svår nötallergiker och vi blir lite halvt obekväma då det har funnits tillfällen när jag eller annan behövt vara nära. Hur som står damen på sig och låter sig inte imponeras. Tanken är att prata med personalen ombord om att få byta platser. Några minuter senare kommer damen dragandes och säger, cooongraaatzz (på ren NY-dialekt) yoouuww been ouupgraedeeed to 18 d+e. Vi antar att detta var långt för henne att sträcka sig och tackar ödmjukast, dessutom är det trevligare med det extra benutrymmet med mera.
 
Flygbolag: American Airlines
Flygplan: 777
Rutt: LHR - JFK
Ursprungskabin: Premium Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 27 december
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Silver

Jag och en god vän ska flyga över och fira nyår i New York, separata biljetter i Americans Premium Economy köpta på Iberias Premium Economy rea. Kommer till incheckningen på flighten över från Göteborg till London och ber att bli satta bredvid varandra, inga problem på första flighten, när hon sedan tittar på nästa "men ni flyger ju i olika klasser? Intressenten, du har blivit uppgraderad!" Så 7 timmar Premium Economy blev istället en skön Business-flight. Min vän var inte lika glad som hamnade raden snett bakom och kunde se mig hela resan.
 
Toppen