Senaste nytt

Accepterar Lufthansa digitalt EuroBonus-medlemskort?

nonicoc

Medlem
Av olika anledningar har jag för tillfället inget fysiskt medlemskort i SAS EuroBonus, av vilket det skulle framgå att jag har EBD/Star Alliance Gold. Nu ska jag resa med Lufthansa (från Prag via Frankfurt och sedan vidare) imorgon och kan alltså enbart visa upp det digitala medlemskort som finns i SAS app. Vet någon om Lufthansa accepterar det, t ex vid incheckning och i sina lounger?
 

Tonton

Medlem
Av olika anledningar har jag för tillfället inget fysiskt medlemskort i SAS EuroBonus, av vilket det skulle framgå att jag har EBD/Star Alliance Gold. Nu ska jag resa med Lufthansa (från Prag via Frankfurt och sedan vidare) imorgon och kan alltså enbart visa upp det digitala medlemskort som finns i SAS app. Vet någon om Lufthansa accepterar det, t ex vid incheckning och i sina lounger?

Ja - och allt som oftast ligger ju din status redan inlagd på själva biljetten.

Personligen bär jag aldrig med mig ett fysiskt medlemskort vid resor.
 

chaudi

Medlem
Det har fungerat för mig att visa appen vid loungebesök hos både Lufthansa och Swiss. De slår upp eurobonusnumret för att kontrollera statusen. Men det kan ändå vara bra att säga till vid incheckning eller servicedesk om att uppdatera eurobonusnumret på bokningen om det behövs.
 

Canadien

Medlem
Av olika anledningar har jag för tillfället inget fysiskt medlemskort i SAS EuroBonus, av vilket det skulle framgå att jag har EBD/Star Alliance Gold. Nu ska jag resa med Lufthansa (från Prag via Frankfurt och sedan vidare) imorgon och kan alltså enbart visa upp det digitala medlemskort som finns i SAS app. Vet någon om Lufthansa accepterar det, t ex vid incheckning och i sina lounger?

Se till att ha ditt EBD ordentligt inlagt så att det syns SK*G på boardingkorten. Har inte behövt visa fysiskt kort de senaste åren.
 
Toppen