Senaste nytt

Ranka Köpenhamns Lounger

sweflyer

Medlem
Det hade den ju. Avtal med bl.a. Air France, KLM, Iberia och Finnair som alltid flyger från A-piren.
Oops, hade jag missat :(

Vi mangler en Pontus paa CPH !! Selv Eventyr er jo milevidt fra noget der blot kunne minde on First
Köpenhamn borde absolut ha marknad för en liten premiumlounge. Nu är väl problemet att underlaget som flyger First med utgångspunkt från CPH är litet, men ett par premiumkreditkort som alla utnyttjar den kan vara underlag nog
 

coclol

Medlem
Oops, hade jag missat :(


Köpenhamn borde absolut ha marknad för en liten premiumlounge. Nu är väl problemet att underlaget som flyger First med utgångspunkt från CPH är litet, men ett par premiumkreditkort som alla utnyttjar den kan vara underlag nog

Frågan är bara vilka dessa kort skulle vara? I synnerhet då den Danska kreditkortsmarknaden är så speciell. Amex finns ju t.ex. inte.
 

Agö

Medlem
Frågan är bara vilka dessa kort skulle vara? I synnerhet då den Danska kreditkortsmarknaden är så speciell. Amex finns ju t.ex. inte.
Möjligtvis kan det öppnas upp nu när det inte längre är tillåtet för danska handlare att ta ut avgift vid betalning med (privat danskt) kreditkort. Jag tycker mig också under de åtta år jag nu bott i Danmark ha sett en tydlig utveckling mot användning av kreditkort och att det idag är accepterat att faktiskt betala med kreditkort och inte endast betal-/dankort på de flesta ställen.
 

Kris

Medlem
Möjligtvis kan det öppnas upp nu när det inte längre är tillåtet för danska handlare att ta ut avgift vid betalning med (privat danskt) kreditkort. Jag tycker mig också under de åtta år jag nu bott i Danmark ha sett en tydlig utveckling mot användning av kreditkort och att det idag är accepterat att faktiskt betala med kreditkort och inte endast betal-/dankort på de flesta ställen.
Agree! Klar förändring sedan 2018 när näringsidkare inte får skicka sina älskade gebyr vidare till kund. Undantaget firmakort, Amex, diners om jag förstått det rätt. Vet inte om det också finns undantag för kort utanför EU. Det sagt har jag dock upplevt några fåtal gebyr med mina svenkort, men klart i minoritet.

Så klart intressant att följa utvecklingen och se om marknaden ruckar sig.
 

coclol

Medlem
Möjligtvis kan det öppnas upp nu när det inte längre är tillåtet för danska handlare att ta ut avgift vid betalning med (privat danskt) kreditkort. Jag tycker mig också under de åtta år jag nu bott i Danmark ha sett en tydlig utveckling mot användning av kreditkort och att det idag är accepterat att faktiskt betala med kreditkort och inte endast betal-/dankort på de flesta ställen.

såpass! Man hoppas att avgifterna försvinner för utländska kreditkort tas bort de med
 

Balabushka

Ny medlem
Frukost på Atelier idag. Tycker det är en väldigt behaglig och trevlig lounge. Alltid undanplockat och fräscht, bra mat och så väldigt färgglad då! :)

Väljer numera ofta denna framför SAS Gold även om jag tycker att SAS är något bekvämare.

Trevlig helg till er som är lediga och till oss som jobbar!

Visa bifogad bild 87495 Visa bifogad bild 87494 Visa bifogad bild 87491
Visa bifogad bild 87492 Visa bifogad bild 87493 Visa bifogad bild 87496

Kan då meddela att Atlier loungen är permanent stängd, skulle in där i lördags men då stod info om nerläggning och hänvisning till andra lounger.

Gick till carlsberg istället, fruktansvärt dåligt hade dem.
 
Toppen