Senaste nytt

Uppgradera 2 till 1 klass SJ?

BigJoe

Ny medlem
4000 poäng ska uppgradering av snabbtåg och 3000 poäng för regionaltåg kosta enligt SJ support (Facebook). I pengar varierar det antagligen med priset, för de resor med snabbtåg jag frågade om låg det runt 250-300 kr.
 

intuition

Medlem
Finns det något krav för att en uppgradering ska gå igenom? Eller så länge det finns tomma platser i 1.klass så kan man uppgradera med 4000 poäng?

Nu när det finns 2.klass lugn, (som är lite dyrare är 2.kl) kan man tänka sig att det är en annan uppgraderingstaxa därifrån?
 

intuition

Medlem
Skulle bara lägga till att om man uppgraderar en biljett som är bokad med kampanj-kod som inte bara är rabatt (tex kod som ger extra poäng) så följer det inte med vid uppgradering. Anledningen, som jag fick det förklarat för mig, är att uppgraderingen inte genomförs som en flytt mellan klasserna utan som en ny bokning. Dvs de bokar upp dig i 1.kl och avbokar sedan din 2.kl biljett. Poängkoden frigörs vid avbokningen, men det är inte säkert att den kommer tillbaka omedelbart.

Andra saker som förbeställd mat följer alltså inte heller med vid en uppgradering - men det kan de lösa.
 
Toppen