Senaste nytt

6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020.

Nemo

Medlem
Tack för svar! Om jag bokar som två bokningar och förbetalar båda två så tror du ändå att det räknas som consecutive och inte separat? Om jag väljer två olika bilklasser då? Same same?
En till lösning kanske skulle vara att boka bil 1 på mig och bil 2 på min fru. Nackdelen är att vi får betala för additional driver osv för hon vill inte köra bil utomlands


På avis hemsida står det F-klass och inom parantes c4 grand Picasso.. Det finns även g-klass till samma pris och där står det Hyundai Tucson... Hyundai är ju ganska rymlig men lurar åt Picasson för att den är sjusitsig. Barnen brukar tycka att det är roligt att sitta i "bagagen".
En yaris skulle vara på tok för liten med två vuxna och tre ungar + resväskor och barnvagn... Men visst borde det vara en sjusitsig likvärdig bil när de anger det i exemplet?
Ser det nu att F-klass är C4 grand picasso, vet inte var jag såg något annat.
Vet inte hur Avis räknar consequitive rentals; vad händer om du bokar på olika stationer?
Enligt Terms and Conditions Eurobonus ingår additional drivers, se punkt 15.

B15A17B7-58A9-44D4-B688-7FF7E3DB3C63.png
 

Gizmokvack

Medlem
Vet inte hur Avis räknar consequitive rentals; vad händer om du bokar på olika stationer?

Jag har funderat ytterligare och jag kommer nog inte få med familjen på det här (de tycker konstigt nog inte att det är lika kul att samla EB-poäng som jag gör). Ska jag byta bil får jag göra det ensam.
Därför kommer jag inte kunna att boka olika stationer eller i hennes namn så att jag måste släpa med mig hela familjen till flygplatsen för bilbyte.
Det enda alternativet, som jag såg det, är att jag skulle köra dubbla bokningar, köra de 45 minuter enkel väg som det är och genomför bokningen själv...
Hade ju tyvärr helt missat de villkor hos Avis @Canadien skrev om "consecutive". Det är inte värt 500kr och 3h på min semester om jag inte får de extra 6000 EB-poäng som var tänkt men min från början genialiska plan...
 

fcx

Medlem

Fredde_G

Medlem
Har precis värvat en ung kollega till detta poängsamlarträsk, visade honom denna ”legend”....kollegan skrattar nu...jag vet dock att han snart sitter fast(han konstaterade nyss, fan om man flyger AMS-ARN via CPH tjänar man ju mer poäng...varför flyger vi direkt?!?)
Vi sitter nu å väntar på en försenad flight, finns en möjlighet till 25.000 poäng ikväll ;-)
 

Gargamel

Medlem
Har precis värvat en ung kollega till detta poängsamlarträsk, visade honom denna ”legend”....kollegan skrattar nu...jag vet dock att han snart sitter fast(han konstaterade nyss, fan om man flyger AMS-ARN via CPH tjänar man ju mer poäng...varför flyger vi direkt?!?)
Vi sitter nu å väntar på en försenad flight, finns en möjlighet till 25.000 poäng ikväll ;-)
Jag rekommenderar voucher, bas poäng och en resa istället för poäng. Poäng i all ära men vi gör väl det här för att resa? :)
 
Jag kommer ihåg att jag bokat en bil med detta erbjudande och tänkte boka en till. Nu står det 4 dagar i villkoren. Eller är detta inte samma?

Res iväg med 6000 EuroBonus poäng

1. Kampanjen är endast giltig för reservationer gjorda via www.avisworld.com/EuroBonus

2. Endast giltigt för reservationer gjorda mellan 1 oktober till 30 november 2019 med utcheckning mellan 15 oktober 2019 till 31 mars 2020.

3. Blackout-perioden gäller för hyror som äger rum mellan 16 december och 5 januari 2020.

4. Kampanjen SAS EuroBonus Extrapoäng är giltigt för hyror i USA (Nord Amerika och Kanada), Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien.

5. 6000 Extrapoäng tilldelas för hyror som är 4 dagar eller fler och med bilgrupp C eller högre.

6.6000 poängen inkluderar alla standard baspoäng. Du tjänar max 6000 poäng per hyra under den här kampanjperioden.

7. Erbjudandet är endast giltigt på separata hyror där dagarna är sammanhängande.

8. Kan inte kombineras med andra erbjudanden och rabatter.

9. Kampanjpoängen kommer att tilldelas på högst tre hyror under kampanjperioden.

10. Avis och SAS EuroBonus standardvillkor och bestämmelser gäller.

11. Dina EuroBonus-extrapoäng tilldelas direkt till ditt EuroBonus-konto inom 14 dagar efter att uthyrningen har skett
 
Toppen