Senaste nytt

Restaurangtips i Västerås

Rickard_O

Medlem
Kajplats 9 tyckte jag va helt ok för att va en liten stad som Västerås!
Men då har jag också bara besökt Kajplats 9 och resturangen uppe på Djäkneberget varsin gång!
 

Palazzi

Medlem
Kul, tack för alla svar! Roligt att det finns ett knippe ställen.

Fick ett PM om Pråmen. Samma koncern som Frank tydligen och ska vara bra. Verkar vara runt en kvarts promenad längs med vattnet från Steam. Fler tagare på detta ställe?

Pråmen i Västerås | Avnjut mat och dryck vid Mälaren

Bra, men absolut inte samma ambitionsnivåer som Frank.
På den nivån finns flertalet restauranger i Västerås (tycker jag). Fördelen är väl såklart att läget är bättre om man utgår från Steam. Maten i linje med Kajplats 9 mittemot, men servicen på Pråmen är betydligt bättre (generellt).

Ska tilläggas att Frank-gruppen och Vardagsgruppen iprincip, tillsammans, äger alla centralt belägna restauranger. Några undantag finns.
 
Vill man ha en helhetsupplevelse så rekommenderar jag Franks (dock skulle jag inte gå dit ensam, utan i sällskap).
Om man bara är ute efter bra mat så rekommenderar jag Kajplats 9.
Har även fått rekommendationer om Nya Hattfabriken ( tämligen traditionell meny), men själv inte varit där ännu.
Nya Hattfabriken - Let me be Frank
 

Agö

Medlem
Bra jobbat och tack för tips om Frank. Det blev en trevlig early bird-sittning ikväll med god mat och bra toppat vin (med coravin). Inte alltid man får garva med en aikare som servitör.

0952e55f9f30d255023090d5684495aa.jpg


8b870af6a1a7653570901d9d3c5fbb88.jpg


4c34b8f3de0452512ed939245221aceb.jpg


3575a16d3addc64caf70c223d2fe372d.jpg


0bc458ee911ca719ad1c8a30e05dbdb6.jpg


c67e7266559a10f8c3bc6dd132bd858d.jpg
 

Mediana

Medlem
Vad bra, då ska jag boka in Frank nästa gång jag är i Västerås. Maten på Steam var ju verkligen ingen höjdare.
 

Mediana

Medlem
Skulle boka Frank nästa vecka men det är fullbokat, på en tisdag, i Coronatider, i Västerås. Så, vad är näst bäst?
 

Palazzi

Medlem
Skulle boka Frank nästa vecka men det är fullbokat, på en tisdag, i Coronatider, i Västerås. Så, vad är näst bäst?

Tror att Stephan Taylors nyöppnade ESSENCE kanske är ännu bättre. Dels fick den väl 23/25 av DN (mat och dryck fick full pott) och själv åt jag otrolig mat på hans förra restaurang.

Jag har betat av alla de bättre restaurangerna i Göteborg, och de flesta i Stockholm och Köpenhamn.
Skulle säga att, enkom baserat på smak, bara ett par restauranger har varit bättre i Stockholm, en handfull i Köpenhamn (som jag tycker är kulinariskt överlägset i norden) och inget i Göteborg.
Tyvärr inte haft nöjet att äta på de Michelin-prydda restaurangerna som inte ligger i nordens storstäder.

Ingen koll på öppettiderna, och det är fast 7-rätters som gäller.
 
Toppen