Senaste nytt

Köpa/tjäna eurobonus poäng snabbt

Canadien

Medlem
Är inte det prisvärt, dvs 8750 kr pp i biz?

Det är det absolut, men som skrivits ovan så är 4 platser i Business på samma plan, t o r, ganska svårt med SAS. Just nu finns t ex bara två möjliga resor 6-10 dagar långa med 4 platser bokningsbara.

SmartSelect_20190319-205549_Chrome.jpg

Det är allt mellan idag och Mars 2020 som finns för 4 pers t o r om man vill vara borta en vecka. Det kommer givetvis öppnas fler platser över tid för andra avgångar men man måste vara rätt rejält flexibel för att kunna åka alla 4. Om du kan resa ut till en ort, t ex Chicago och hem från en annan, t ex New York så kan det finnas fler möjligheter. Kika på
SAS Business award flights - Travel hacks

Så ser du vad som går att hitta med SAS just nu.

Mycket enklare att hitta med Star Alliance, men då tappar du barnrabatten samt får hosta upp lite mer poäng än de 100k som SAS tar. Är du ute i god tid (1 år i förväg) så är Sydostasien inga problem att hitta med Star för 4 pers. Kostar då 330,000 poäng plus två Amexvouchers i Business.
 

Buffon

Medlem
60k poäng är det man kan köpa vid varje tillfälle? Men finns det någon gräns på hur mycket man får köpa per år eller liknande?
 

Davvelavve

Medlem
Varför kan man inte köpa poäng längre? Enligt kundtjänst ligger det nere tillsvidare och dom vet inte när det öppnas upp igen.
 

Borje L

Medlem
Undrar om funktionen kommer tillbaka? Med Amex voucher alternativt FlyPremium har man ju kunnat köpa businessbiljetter indirekt för 10K-12K SEK (och 5K-6K för barn). Jämfört med en del andra program har det väl varit relativt billigt att köpa poäng hos SAS?
 
Last edited:

Tongen2

Medlem
Undrar om funktionen kommer tillbaka? Med Amex voucher alternativt FlyPremium har man ju kunnat köpa businessbiljetter indirekt för 10K-12K SEK (och 5K-6K för barn). Jämfört med en del andra program har det väl varit relativt billigt att köpa poäng hos SAS?
Förvånar mig inte om det där snart är ett minne blott. :(
 

Tamas

Medlem
Vad har ni för tips att tjäna ca. 1200 snabba poäng innan februari tar slut?

Det går inte att köpa poäng nu tyvärr.
Kort-poäng kommer inte säkert att överföras innan 1:a mars (trots att AMEX sweep har redan hänt, men det brukar dröja innan poäng dyker upp på SAS kontot).

Jag tänker hotell-vistelse eller hyrbil. Finns det andra alternativ som jag inte kommer på?
Kommer jag tjäna vanliga 1000p med Hertz om jag bokar med ett företags-CDP?
 

Canadien

Medlem
Vad har ni för tips att tjäna ca. 1200 snabba poäng innan februari tar slut?

Det går inte att köpa poäng nu tyvärr.
Kort-poäng kommer inte säkert att överföras innan 1:a mars (trots att AMEX sweep har redan hänt, men det brukar dröja innan poäng dyker upp på SAS kontot).

Jag tänker hotell-vistelse eller hyrbil. Finns det andra alternativ som jag inte kommer på?
Kommer jag tjäna vanliga 1000p med Hertz om jag bokar med ett företags-CDP?

Flygbussarna ger 1p per krona. Om du tror att du kommer få användning av 10 resor med dem inom 12 mån kan du köpa ett 10-resors där. Poängen brukar komma inom en vecka, se till att ditt EB är registrerat i profilen på Flygbussarna.se
 

Tamas

Medlem
Toppen