Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

squeezen

Medlem
Vad tror experterna om följande?

1. NRT-PVG-TPE-FUK?

2. NRT-PVG-HKG-KIX?

3. NRT-PVG-SIN-KIX?

Måste få till ett stopp till efter Shanghai för att få visumfrihet :).
Du vill boka en origin open jaw och ha pvg som tänkt destination? Alla kombinationer räknas som att du åker vidare till tredje land så om du bara undrar det så är alla ok
 

Capa

Medlem
Du vill boka en origin open jaw och ha pvg som tänkt destination? Alla kombinationer räknas som att du åker vidare till tredje land så om du bara undrar det så är alla ok

Ok så för visumfrihet är alla alternativen bra, tack.

Tror du att routingen är tillåten hos Tallinn på de olika alternativen?
 

palmen

Moderator
Vad tror experterna om följande?

1. NRT-PVG-TPE-FUK?

2. NRT-PVG-HKG-KIX?

3. NRT-PVG-SIN-KIX?

Måste få till ett stopp till efter Shanghai för att få visumfrihet :).
Ingen av dessa rutter kan ses som most reasonable, med andra ord kan du få problem att få igenom dom. En solig dag kan dock det mesta gå igenom, dock väldigt tveksam till den sista
 

Johans00

Medlem
Jag håller helt med på alla punkter. Får testa helt enkelt. Tack för återkoppling!
Värt att tillägga är att Tallinn är mycket hårdare än SAS vanliga kundtjänst vid reasonable routing, har fått igenom bra mycket konstigare bokningar än dina förslag hos SAS vanliga kundtjänst som jag inte tror Tallinn skulle godkänt. Så om du inte hade tänkt använda en voucher ökar sannolikheten att du får igenom dina alternativ avsevärt.
 

Magnus8

Medlem
Amex 2-4-1: Någon som vet om man kan ha en layover i Hong Kong och sedan fortsätta från Macau? Jag vet att det är två olika städer och, på
sätt och vis, olika länder. Det är väl bara en väldigt lång bro som skiljer dem åt. Varför vill jag det? Mycket bättre tidtabell.
 
Amex 2-4-1: Någon som vet om man kan ha en layover i Hong Kong och sedan fortsätta från Macau? Jag vet att det är två olika städer och, på
sätt och vis, olika länder. Det är väl bara en väldigt lång bro som skiljer dem åt. Varför vill jag det? Mycket bättre tidtabell.
Man brukar använda orden transfer (max 24 timmar) och stopover (mer än 24 timmar): Vad betyder förkortningen? En flygresenärs A till Ö - BusinessClass.se . På Eurobonusawards får du inte lov att ha några stopovers, det enda stället du får stanna på i mer än 24 timmar är din destination. Om din fråga är om du kan ha en transfer vid Hong Hong/Macau så är svaret nej, de är inte co-terminals (googla det så hittar du listor över co-terminals världen över).
 
Toppen