Senaste nytt

Tips för köp av Garageport - betalning med Amex alt. Mastercard?

Maja

Medlem
Vi står i begrepp att vi kommer behöva byta våra garageportar inom en ganska snar framtid och jag undrar om det är någon som har tips på vart jag kan beställa en garageport där jag kan betala med American Express alt. Mastercard.

Garageportexperten.se har bara fakturbetalning. Bygghemma.se tar Mastercard ser jag.

Men är det någon som har egen erfarenhet så hojta gärna till vart man får mest Eurobonuspoäng för den här typen av shopping. :D
 

Brandten

Medlem
Byggmax verkar bara ha dörrar och inte portar som viks upp. Kolla hur som helst SAS shoppen som oftast ger mer än poängen på Amex (om du nu inte jagar spend / voucher).
 

mackan33

Medlem
Vi står i begrepp att vi kommer behöva byta våra garageportar inom en ganska snar framtid och jag undrar om det är någon som har tips på vart jag kan beställa en garageport där jag kan betala med American Express alt. Mastercard.

Garageportexperten.se har bara fakturbetalning. Bygghemma.se tar Mastercard ser jag.

Men är det någon som har egen erfarenhet så hojta gärna till vart man får mest Eurobonuspoäng för den här typen av shopping. :D

Fakturan kan du väl betala med Amex + Billhop.
 

Maja

Medlem
Jo, men du kanske hittar dina portar till bäst pris hos någon som bara säljer på faktura. Det är väl totalsumman som är intressant.
Visst är det så!

Får räkna på det hela och se vart vi landar helt enkelt! Återstår att se vilka vi kan tänkas hitta. Beijer som finns via shoppingportalen har bara en garageport och det var väl ingen kanondeal direkt rakt upp och ner.
 

TomJ

Medlem
sunus.se tar mastercard i alla fall. Köpte två portar där för inte så länge sen. De har Wisniowskis portar som är en av europas största märken, tillsammans med typ Hörmann och Crawford. Fördelen med sunus är att de har priserna på nätet, bra priser och leveranser. Vi köpte därifrån trots att vi bor i SKåne, de lokala förmågorna som sålde Wisniowski tog många tusenlappar mer betalt.

Valet föll på Wisniowski delvis pga lägre pris och delvis på att de har en tjockare port om man vill ha bättre isolering unitherm60. Det är som med allt annat att tillval kostar rejält men kändes klart rimligare summor här. Jag gillar dessutom den mer transparanta prissättningen där man har redan rabatterade priser än att gå efter något hitte-på-prislista och sen hålla på och pruta o dividera.

Förutsätter dock att man kan installera själv eller har kontakt med någon som kan (eller om Sunus kanske kan fixa det). Det är inga större svårigheter men kräver en dags jobb för ett par normalhändiga personer.
 

jsn

Medlem
Kanske inte EB-optimerat, men det är skillnad på portar och portar! Se till att ni köper portar på den nivå ni förväntar er och inte blir besvikna om ni får billig kinakvalitet.
 
Toppen