Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Johans00

Medlem
Går det att boka en Star Alliance Award för två på en bokning där lika mycket poäng dras från respektive konto?
Vet att det går att pointspoola men vi vill inte det då det skulle låsa oss i ett halvår.
 

fcx

Medlem
Går det att boka en Star Alliance Award för två på en bokning där lika mycket poäng dras från respektive konto?
Vet att det går att pointspoola men vi vill inte det då det skulle låsa oss i ett halvår.

Ja det går. Du behöver kontonummer och säkerhetskod för den andra personen, samt boka på telefon.

Går inte att kombinera med amex 2-4-1-voucher.
 

Mr Planning

Medlem
Har en bekant som vill åka på sin första *alliance bonusresa till Australien i Februari med SQ (business) ifrån ARN.

Tillgängligheten är givetvis väldigt låg mellan Europa och Singapore. (gott om platser mellan SIN-SYD)
Undantaget är om man bokar via Peking/Shanghai-Singapore-Sydney ,är det tillåtet?
 

Canadien

Medlem
Har en bekant som vill åka på sin första *alliance bonusresa till Australien i Februari med SQ (business) ifrån ARN.

Tillgängligheten är givetvis väldigt låg mellan Europa och Singapore. (gott om platser mellan SIN-SYD)
Undantaget är om man bokar via Peking/Shanghai-Singapore-Sydney ,är det tillåtet?

Ja det kommer de troligen godkänna.
 

Matore

Medlem
Jag har en bonusresa ARN-GOT och har ett par frågor:
- när måste jag senast boka av den om avgång är en fredag kl 12? SAS svarar lite svävande på frågan om kalenderdag eller ej..
- de har av misstag inte dragit några poäng för resan (sååå trist :) men kan den bli avbokad eller nåt annat problem? eller är bara det värsta som kan hända att de drar poäng till slut i iaf?
- om jag lyckas checka in och de inte dragit några poäng - kan den då bli avbokad av SAS?
- kan man som silver checka in 36h innan eller är det bara guld och uppåt?
 

Canadien

Medlem
Jag har en bonusresa ARN-GOT och har ett par frågor:
- när måste jag senast boka av den om avgång är en fredag kl 12? SAS svarar lite svävande på frågan om kalenderdag eller ej..
- de har av misstag inte dragit några poäng för resan (sååå trist :) men kan den bli avbokad eller nåt annat problem? eller är bara det värsta som kan hända att de drar poäng till slut i iaf?
- om jag lyckas checka in och de inte dragit några poäng - kan den då bli avbokad av SAS?
- kan man som silver checka in 36h innan eller är det bara guld och uppåt?

Vad vill du göra? Resa eller avboka?

Vill du resa så ring in till SAS och påpeka att inga poäng dragits så att de kan korrigera detta och du kan leva i visshet om att det är ordentligt bokat.

Alla kan checka in 36h före, har inget med EB-status att göra.
 

Matore

Medlem
Vad vill du göra? Resa eller avboka?

Vill du resa så ring in till SAS och påpeka att inga poäng dragits så att de kan korrigera detta och du kan leva i visshet om att det är ordentligt bokat.

Alla kan checka in 36h före, har inget med EB-status att göra.
Vad jag kommer att göra, resa eller inte, har väl inget med reglerna att göra?
Varför be om att få betala om man kan slippa? Mina frågor är just för att bedöma vad jag ska göra.
 

IT-snubben

Medlem
Vad jag kommer att göra, resa eller inte, har väl inget med reglerna att göra?
Varför be om att få betala om man kan slippa? Mina frågor är just för att bedöma vad jag ska göra.

Om du kommer att resa eller avboka är väl en helt berättigad fråga? Med de frågor du ställde så är det väldigt otydligt vilket av alternativen som du helst föredrar.

Visst, det kan ju gå vägen också och du får resa gratis. Risken finns också att de avbokar. Om det är en osäkerhet du vill leva med ända fram till boarding så varsågod.

Jag skulle också se till att poäng dras om resan verkligen tänker genomföras. Risken finns att SAS avbokar då hela bokningsprocessen inte är slutförd. Jag vet det av egen erfarenhet (dock gav det mig inte problem då det ändå var en backup-bokning som ändå skulle avbokas i slutänden).

Om du kan bli avbokad även efter check-in? Självklart, du har ju inte betalat biljetten.
 
Toppen