Senaste nytt

Detroit till Florida med Star Alliance award

Zniper

Medlem
Jag hittar inget sätt att ta sig med direktflyg med Star Alliance från Detroit till Florida. Varken med eurobonuspoäng eller betald biljett. Går det inte eller missar jag något?
 

Senator

Moderator
Jag hittar inget sätt att ta sig med direktflyg med Star Alliance från Detroit till Florida. Varken med eurobonuspoäng eller betald biljett. Går det inte eller missar jag något?

Ja du missar:
1. United är ensam Star Alliance bolag i USA
2. United flyger inte direkt mellan Detroit och Florida ;)

Enkla svaret. Vill du åka direkt från Detroit till Florida blir det nog Delta (som har Detroit som hub) eller American som borde flyga till Miami
 

Tonton

Medlem
Stämmer.

Från Detroit (DTW) kan du bara ta dig till följande destinationer med direktflyg:

San Francisco (SFO)
Denver (DEN)
Houston (IAH)
Chicago (ORD)
New York (EWR)
Washington DC (IAD)
Toronto (YVZ)
Frankfurt (FRA)
München (MUC)

Ett smidigt alternativ skulle annars vara att flyga via Chicago (Som är en *A-hub) - det är en kort flygsträcka från Detroit och tar dig ner till Florida smidigt.

Edit: @Senator snabbare... :)
 

Zniper

Medlem
Ja du missar:
1. United är ensam Star Alliance bolag i USA
2. United flyger inte direkt mellan Detroit och Florida ;)

Enkla svaret. Vill du åka direkt från Detroit till Florida blir det nog Delta (som har Detroit som hub) eller American som borde flyga till Miami

Tack men då missade jag inget eftersom det inte går att ta sig med ett Star bolag från Detroit till Florida som jag tyvärr misstänkte. Avvaktar nog med familjens first first och nöjer oss med SAS direkt till Miami
 
Toppen