Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Frisk78

Medlem
Blev det/blir det så @Frisk78 och i så fall vilken rutt och vilket bolag?

Ja, det blir en kortare (11 dagar) i Södra Karibien inkl. ABC-öarna.
Vi åker med Norwegian Cruise Line (ncl.com) då dom har ett koncept som jag gillar. Inga fast tider i restaurangen, ingen klädkod i 80% av restaurangerna. Man äter med vem man vill så ingen bordsplacering. Vi har all-inclusive (inkl. alkohol...) Jag bokade en balkonghytt i aktern och det landade på ca 45 000kr för två. Flygbiljetterna var ungefär samma pris (Revenue) så det drar iväg på priet.
 

niksal

Medlem
Vi (2 vuxna + 2 barn 4 och 6 år) skall åka 7 nätter med Allure of the Seas i december i en Junior Suite. Har förbetalat (och kanske totalt för mycket) så mycket som möjligt, dvs dryckespaket, 3 middagar, dricks, internet...

Om någon har tips på vad man bör eller inte bör göra så tar jag emot dem med tacksamhet. Följer aktivt med royalcaribbeanblog.com men den är mycket amerikansk.
 

Direktorn

Medlem
Vi (2 vuxna + 2 barn 4 och 6 år) skall åka 7 nätter med Allure of the Seas i december i en Junior Suite. Har förbetalat (och kanske totalt för mycket) så mycket som möjligt, dvs dryckespaket, 3 middagar, dricks, internet...

Om någon har tips på vad man bör eller inte bör göra så tar jag emot dem med tacksamhet. Följer aktivt med royalcaribbeanblog.com men den är mycket amerikansk.

Tycker du gjort rätt som förbetalt allt. Kolla in utflykter på resmålen innan. Mycket går det att ordna själv till ett bättre pris. I Karibien kanske man bara tar en taxi till en fin strand. Ett sista tips, njut. Kostar en del att kryssa med riktig all inclusive med RCCL men kvaliteten på mat och det som ingår i premiumdrinkpaketen var av riktigt bra kvalitet. Även om maten som ingår är jättefin så tycker jag ni gjort rätt då jag uppfattar att ni bokat 3 middagar i specialrestauranger som kostar extra. Bra val!
 

090034208

Medlem
Ni som åkt på kryssning från Miami. När man anländer tillbaka till Miami hamn kl 07, hur länge räcker det innan man är av båten o sitter i en taxi? Vågar man boka flyg hem vid lunch 12-tiden (Mia-Ewr) eller borde man ta det dyrare SAS flyget (Mia-Cph)kl 15.45? Eller alt från FLL (billigare)
 

Lokföraren

Medlem
Det kan ta tid att få av packning mm från båten. Taxi är generellt inga problem.

Det är inte långt till FLL att åka. Kommer inte ihåg vad vår taxi kostade. Men det var inga superhöga priser.

Man kan på vissa bolag köpa en snabb fil av med väskorna. Och ibland kan man släpa väskorna själv av båten så då det det självklart fortare att komma av.

Är det RCCL du åker med?
 

Kimmen00

Medlem
Gå av så tidigt ni kan så är ni i terminalen vid 0900 typ. Sen är det 30 min till flygplats. Vi har flugit vid 12 flera gånger. Nemas problems.
Alt så sover man längre o går av så sent som möjligt o tar senare flyg.
 

Micce1980

Medlem
Med MSC i Miami där tog det oss 1-1.25h att ta oss av båten, väldigt dåligt organiserat (MSC i ett nötskal) och de verkade inte själva veta hur processen fungerade. Drar alltid bagaget av båtarna själv. Att dra de ombord själv är ibland lite knepigare, vissa bolag anser det vara ok och vissa säger emot och några verkar inte veta vad som gäller själva.
 
Last edited:
Toppen