Senaste nytt

Hur kan "Priority Pass lounger" löna sig?

GOTBound

Medlem
Hur kan man kolla om det ingår i den variant av plastbit man har?

Det kom ett mail från PP, när AMEX genomförde sin ändring, där det stod att det skall kunna gå att läsa på PP’s hemsida vilket typ av PP medlemskap man har och vad som ingår.

Jag har dock själv inte undersökt detta närmare.

EK
 

Delayed

Medlem
det skall kunna gå att läsa på PP’s hemsida vilket typ av PP medlemskap man har och vad som ingår.
Jag har letat runt på både deras hemsida och i appen och inte hittat så mycket vettigt. "Digitalt kort" verkar inte ingå med PP från Eurocard, eller? Någon som vet mer får gärna fylla på.
 

aldrighemma

Medlem
Jag har letat runt på både deras hemsida och i appen och inte hittat så mycket vettigt. "Digitalt kort" verkar inte ingå med PP från Eurocard, eller? Någon som vet mer får gärna fylla på.
Helt korrekt, jag försökte att registrera kortet själv på Priority Pass's hemsida för ett halvår sedan utan att lyckas får upp det digitala kortet. Jag kontaktade EuroCards kundtjänst och dom sa att digitalt kort inte ingick i deras PP.
 

E.K

Medlem
Att flyga business är ingen garanti för en bra Lounge.
One World och Skyteam från Landvetter så är Menzies Loungen garanterad.

Lite märkligt i sammanhanget om man flyger från Bangkok som ändå har 5 olika Star Alliance bolags Lounger.
Air China och Ethiopian envisas att skriva ut inbjudan till en tredjepartslounge om du flyger därifrån i Business.
Efter som det ändå ingår så brukar jag gå in och kolla läget för att sen förflytta mig till något bättre.

First med Swiss från Hong Kong = inbjudan till Premium Plaza.

Som sagt den här listan kan bli hur lång som helst.
 

gdaily

Medlem
Jag har varit inne i en PP-lounge EN enda gång, haft ett "påtvingat" PP-kort i 4 år (hade jag bara kommit ihåg att ta med det en gång så hade det varit tre besök totalt). Så nog sjutton går de plus på stora massan av kortinnehavare.
 

Jönsson

Medlem
Jag har varit inne i en PP-lounge EN enda gång, haft ett "påtvingat" PP-kort i 4 år (hade jag bara kommit ihåg att ta med det en gång så hade det varit tre besök totalt). Så nog sjutton går de plus på stora massan av kortinnehavare.
Det kan ändå vara bekvämt med PP på flygplatser som saknar allianslounger.
 
Toppen