Senaste nytt

Lounger med dusch?

PontusBC

Medlem
Har själv mindre erfarenhet av lounger. Att det skiljer en hel del har dock märkt. Har varit på Qatars business lounge i Qatar några gånger och måste säga att den är precis vad jag vill ha.
Som rubriken säger dusch tycker jag är trevligt om man ska stanna lite längre men det är något jag bara sett på typ 1 av 10 lounger. Är det ovanligt eller brukar det finnas och så fall brukar ha det?
 

Tonton

Medlem
Har själv mindre erfarenhet av lounger. Att det skiljer en hel del har dock märkt. Har varit på Qatars business lounge i Qatar några gånger och måste säga att den är precis vad jag vill ha.
Som rubriken säger dusch tycker jag är trevligt om man ska stanna lite längre men det är något jag bara sett på typ 1 av 10 lounger. Är det ovanligt eller brukar det finnas och så fall brukar ha det?

Min erfarenhet är att det generellt finns i flygbolagslounger - medans det är ovanligare i PriorityPass-lounger. PriorityPass är dock bra med att skylta om denna info i sin app.
 

rvarttinen

Medlem
En sak att de finns dusch och sådana möjligheter i en lounge när man är på utresa. Mer uppskattat kanske det är med en ankomst lounge. Efter 12 timmar flygning från SFO med Air France så uppsökte jag ankomstloungen på CDG (landside i CDG 2C).
Vid utresa till, exempelvis, Nordamerika så går det även få en kortare massagebehandling i Air France lounge på CDG vid resa i affärsklass. Dock på vardagar.
 

Noppe

Medlem
De få lounger som har gym brukar också ha tillgång till dusch :) dock så kan jag rekommendera att ta med en liten handduk då de pappershanddukar man ibland får på plats är rätt obekväma att torka sig med.
 

Senator

Moderator
I min erfarenhet så finns duschar där:
* Det är stora hubbar eller outstations med en del trafik (tänk British Airways JFK, Boston)
* Relativt stor andel transitresenärer (som Doha, Dubai, Frankfurt, London, Paris)
* Eller dedikerat "arrivals lounger" som det finns väldigt få av utanför London Heathrow. Lufthansa i Frankfurt, Swiss i Zurich, United i San Francesco har medans Cathay har stängt ner i Hong Kong. Vem andra har egna nu utanför LHR?
 

NotRyan

Medlem
I min erfarenhet så finns duschar där:
* Det är stora hubbar eller outstations med en del trafik (tänk British Airways JFK, Boston)
* Relativt stor andel transitresenärer (som Doha, Dubai, Frankfurt, London, Paris)
* Eller dedikerat "arrivals lounger" som det finns väldigt få av utanför London Heathrow. Lufthansa i Frankfurt, Swiss i Zurich, United i San Francesco har medans Cathay har stängt ner i Hong Kong. Vem andra har egna nu utanför LHR?
SAS på hubbarna när du ankommer med SK longhaul.
 
Toppen