Senaste nytt

Business med Austrian. Arlanda-Wien-Miami

ski

Medlem
Inte så mycket skrivet om Austrian, men en mycket bra resa. Att hitta business som award till Miami är inte helt lätt numera. Försökte få SAS men lyckades inte trots att jag då var pandion, men plötsligt hittade jag två platser med Austrian via SASsidan.
Första benet med E195 var helt ok. Vi två i business och serverades varm frukost som smakade bra.
Hade bokat assistans till frun eftersom hon opererat både rygg och höft senaste året. Mycket bra med assistans. Vi fick bussgate och då kom en särskild mercabuss och hämtade, ett kort stopp vid separat passkontroll och till sist golfbil till Tate. Eftersom hon fått SSSS så blev det ett kort stopp för några extra frågor.
Boarding via främre dörren på 767an, en tidigare Laudakärra. Dryga 20 gammal. De har bytt inredning senare år så den är ganska fräsch. Alla boardade via främre dörren så det blev mycket spring förbi. Vi satt i mitten på rad 3. Inget wifi men i övrigt bra skärm och skön stil. Lite trångt för benen i liggläge.
Fick en blå drink med Curacao och prosecco. Smakade fräscht. Sedan kom purser och hälsade oss välkomna med namn, tror hon gjorde det till alla. Menyn delades ut och beställning på varmrätt togs redan på marken.
Uppe i luften började man duka för mat direkt samtidigt som man kom med drinkvagn. Inga snacks.
Valde en Österikisk biff som varmrätt. Smakade utmärkt och var mör. Efterrätt och sedan en specialitet, kaffemeny.
Före landning serverades wienerkorv med gulaschsalsa.
För 8 år sedan när jag senast flög Austrian var maten kanon. Likaså denna gång och mycket bra service.
DSC_2541.JPG
2019_09_29 09_39 Office Lens.jpg
 
Toppen