Senaste nytt

Inofficiell BC-träff i Berlin lördag 5 oktober 2019

Thornado

Medlem
Jag kommer att vara i Berlin den helgen, men dels är jag inte det minsta intresserad av öl och sen så kommer jag vara rätt så uppbokad på ett annat event hela helgen, så kommer nog inte möta upp er på plats. Kanske ses vi dock i någon lounge eller ombord. Flyger ner dit med SK2679 ARN-TXL 4 okt (fredag) kl 20.20. Hemresan inte bokad än då jag inte riktigt bestämt mig om det blir på söndag eller måndag.
 

ekf

Medlem
Var det någon som var sugen på att ta en sväng förbi Stone Brewings gamla ställe (numera Brewdog Dog Tap) för lite lunch på lördagen?

Dogtap Berlin

De serverar lunch till kl 14, så det passar ju rätt lagom om det börjar kl 15 på Muted Horn..
Brunchmeny: https://www.brewdog.com/media/bar_menu_files/17329/BERLIN_BRUNCH_MENU-ENG-V4-Proof.pdf

De har även en restaurangmeny, men jag tycker det är lite otydligt från när på dagen den gäller på helgen, kanske efter kl 14 när brunchen tar slut.. (på vardagar öppnar restaurangen kl 16)
Restaurangmeny: https://www.brewdog.com/media/bar_menu_files/17329/website_version_-_english_small.pdf
 
Last edited:

palmen

Moderator
Infor från deras event som ligger på facebook
Facebook

DAY 1 // From 17:00 on Friday, October 4th:
• Our best taplist of the year - 22 of the most special beers we can find
• A few collab beer releases with our friends at Track Brewing Co., Cloudwater Brew Co and FUERST WIACEK
Humble Pie Berlin food truck
• Merchandise and glassware giveaway

DAY 2 // From 15:00 on Saturday, October 5th:
• Bottle release of some amazing beers
Piri's Chicken Pop-up
• Surprise birthday gift
 
  • Gilla
Reactions: ekf

palmen

Moderator
Anledning att komma tidigt på lördag :)
Det är ytterst ovanligt att dessa öl finns på 3 liters flaskor (görs enbart ett fåtal per år) och att det kommer serveras en på lördag ser jag fram emot.
Om denna flaska skulle säljas på marknaden är det 5-siffriga belopp vi pratar om (i SEK). Kom och gör oss sällskap för detta unika tillfälle!
upload_2019-10-3_14-10-30.png
 
Toppen