Senaste nytt

Resa till värmen, 2 pers i business

God dagens, jag funderar på att bjuda päronen på en resa med mina poäng. De har redan en vanlig economy bokad till EWR i Februari och de skulle nog gärna till solen nån gång innan dess.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Helst ARN, annars funkar väl CPH eller så.
  2. Var är din destination? Solen! Kom med tips, har letat lite på Seychellerna och Maldiverna men inte hittat nått än. Kapstaden?
  3. När vill/behöver du resa ut? När som helst men kanske helst nu under höst/vinter då vi har kyla.
  4. När vill/behöver du komma hem? --
  5. Hur länge vill du vara borta? Flexibelt men 1 veckas resa +- några dar kanske
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 120.000 poäng och en 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så bra business-produkt som möjligt för poängen och som sagt något soligt resmål.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? --
Vet att poängen inte räcker till så mycket kanske men kom gärna med förslag annars skjuter jag på det hela och sparar mer poäng. Är väl förutom rena SAS-resor typ "North/Central Africa & Middle East" award zone som funkar.
 

Zniper

Medlem
Maldiverna och Kapstaden har du inte poäng för att flyga business till. Du har poäng för att flyga rena SASflyg men där blir det nog svårt att businessbiljetter till ett solresemål(Miami?). Dessa länder har du oxå poäng för att flyga till så det är bara att välja och vraka i följande lista: Algeriet, Azerbajdzjan, Bahrain, Benin, Burkina Faso, Burundi, Kamerun, Tchad, Kongo, Elfenbenskusten, Djibouti, Egypten, Ekvatorialguinea, Eritrea, Etiopien, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea Bissau, Iran, Irak, Israel, Jordanien, Kenya, Kongo och Centralafrika, Kuwait, Libanon, Liberia, Libyen, Mali, Mauretanien, Marocko, Niger, Nigeria, Oman, Qatar, Kap Verde, Rwanda, São Tomé och Príncipe, Saudiarabien, Senegal, Seychellerna, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Syrien, Tanzania, Togo, Tunisien, Uganda, Förenade Arabemiraten och Jemen
 
Av de där du radade upp är nog bara Seychellerna intressant men jag har inte hittat nått än dit från ARN. Tack för tips att resa till Peking / Shanghai och sen vidare, det hade jag inte tänkt på faktiskt.

Om nån hittar nått till Seychellerna är jag mycket tacksam, ska leta själv med men so far no luck.
 

Tonton

Medlem
Vad sägs om Zanzibar? Smidigt med flyg från Stockholm - och det blir exakt 7 dagar på plats :)

Skärmavbild 2019-10-02 kl. 13.01.20.png


Källa: Awardfares.com

edit: ser dock nu att du skriver ovan att Zanzibar inte är intressant
 

Canadien

Medlem
Det finns säkert anslutningar från Addis till Seychellerna men bara i ekonomi, därför visas de inte på SAS egna sökning tillsammans med Business ARN-ADD
 
Toppen