Senaste nytt

Bynk lanserar nytt debetkort

Skogi

Medlem
Bynk lanserar kort

Påväg hem från Kasturp och i busskuren ser jag att kreditbolaget Bynk kommer ”snart” att lansera ett eget debetkort. Ett kort som har flera likheter med korten från både Revolut och P.F.C även om vissa skillnader finns. Med kortet breddar de sina tjänster ytterligare. I början hade Bynk enbart privatlån men nu finns både kreditkonto, lån och snart kort.

Följande är saxat från ett blogginlägg som jag hittade.

Ingen kredit – Inga avgifter
Även om kortet ännu inte är lanserat är Bynk öppen med en rad detaljer, fördelar och funktioner. Det är exempelvis ett kort helt utan avgifter. De som har kortet betalar varken årsavgift, uttagsavgift eller valutapåslag. Eftersom det är ett debetkort, och inte ett kreditkort, kan inte heller räntor eller avikostnader vid delbetalning uppstå. Däremot får uttag max göras på upp till 3000 kr per månad innan det uppstår en kostnad.

Appnotiser vid köp och det vanliga. Det går även att ställa in vilka länder som kortet ska vara brukbart inom.

Stora likheter med andra externa debetkort
Sett till fördelarna med kortet finns mycket stora likheter med fördelarna hos Revolut och P.F.C. Även dessa kort är utan årsavgift, uttagsavgift och valutapåslag. Där finns även ett flertal olika säkerhetsdetaljer som användaren själv kan aktivera och avaktivera.

Om Bynk kommer ha unika tjänster som särskiljer dem från dessa två kort återstår att se. I den information som än så länge finns på hemsidan nämns inte det. Men kortet är hellre ännu inte lanserat.

För att få kortet krävs att man är 18 år, har svenskt personnummer och kan identifiera sig med Bank-ID. Än så länge går det inte att ansöka om kortet men en intresseanmälan kan skickas in via hemsidan.

Vad tror ni? Ännu en Revolut lookalike eller någon unikt? Väldigt snålt med info men kan vara något som är av intresse för oss på BC. Det kan ju vara bra att ha ett debet VISA med sig.
 

Attachments

  • 20191001_102304.jpg
    20191001_102304.jpg
    55,9 KB · Visningar: 552

Delayed

Medlem
Eftersom det är ett debetkort,
Terminologin kring olika korttyper är inte glasklar eller enhetligt använd som jag ser det. Menar du med "debetkort" att man betalar in i förväg eller att det är ett betalkort som "gamla Amex" där allt betalas i efterskott efter faktura?
 

Fidde

Medlem
Tanken är väl att det är som vanligt debit på banken, du sätter in pengar och kan därefter handla för det beloppet.

Skillnaden med t.ex. Revolut är väl att detta är visa-kursen för växling men inte påslag utöver det (som bankerna ofta har) medans Revolut baseras på annars kurs (interbank).

Kommer nog skaffa för ytterligare ett visa-kort, kan vara bra att ha. Kommer nog dock inte användas så mycket.
 

Tonton

Medlem
ommer nog skaffa för ytterligare ett visa-kort, kan vara bra att ha. Kommer nog dock inte användas så mycket.

Exakt! Nu när Revolut verkar ha slutat med Visa på gratiskorten så kan detta nog bli mitt backup vid resor etc. Alltid bra att ha ett Visa i plånboken...
 

Skogi

Medlem
Oj jag såg inte
Exakt! Nu när Revolut verkar ha slutat med Visa på gratiskorten så kan detta nog bli mitt backup vid resor etc. Alltid bra att ha ett Visa i plånboken...

Det var det jag också tänkte, men insättning med swish känns ju inte så jättekul. Kanske OT men finns det några alternativa debetkort med VISA?
 

Nikje

Medlem
Skickade in intresseanmälan iaf men ville nästan backa ur när jag såg nedan text..:oops:

upload_2019-10-1_14-14-36.png


Välj svenska eller engelska men inte så här snälla!:(
 
Toppen