Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

rob74

Medlem
Frukost i SAS Lounge, ARN T4...
Ett plan kördes upp till Kiruna inatt, så avgången imorse kom iväg. Så då ska det väl funka att komma hem idag då.
Natten tillbringades på First Hotel Arlandastad.
Avgång 11:40 med SK1042.
 

trekker

Medlem
God morgon från Galleries First, på väg hem efter att äntligen hittat mitt Spurs som varit på villovägar några år.
c204abd2f7ccc20e78827145a153f6fb.jpg
 

fcx

Medlem
Hej från EVA-loungen i Bangkok. Som vanligt så är det nattklubbsinredning, med pianoklink. Mormors gamla porslin är också kvar, men slut på cola zero.

Åker med tidiga morgonflyget till Stockholm som avslutning på min jorden runt-resa den senaste veckan.

DSC_4448.JPG
DSC_4449.JPG
 

mha321

Medlem
Var en mycket kort sväng inom SJ-loungen på Stockholm C idag. Påminner på många sätt om SAS ARNT4 lounge - inga sittplatser, oätlig mat (faktiskt ännu sämre än SAS -- vilket är imponerande!), eftersatt städning. Lite bättre på alkoholfria alternativ, sämre på alkoholalternativ.

Men det finns ändå en anledning att besöka den -- på resten av Stockholm C behöver man ju betala för att använda toaletten...
 

Jönsson

Medlem
Var en mycket kort sväng inom SJ-loungen på Stockholm C idag. Påminner på många sätt om SAS ARNT4 lounge - inga sittplatser, oätlig mat (faktiskt ännu sämre än SAS -- vilket är imponerande!), eftersatt städning. Lite bättre på alkoholfria alternativ, sämre på alkoholalternativ.

Men det finns ändå en anledning att besöka den -- på resten av Stockholm C behöver man ju betala för att använda toaletten...
Tycker maten i regel har varit bättre i SJ-loungerna. När de väl serverar något matigt. Vilket inte alltid har varit fallet. Sittplatser finns i regel också, beroende på tidpunkt. Det är också renare än SAS T4.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Tycker maten i regel har varit bättre i SJ-loungerna. När de väl serverar något matigt. Vilket inte alltid har varit fallet. Sittplatser finns i regel också, beroende på tidpunkt. Det är som också renare än SAS T4.
Maten är väl en smaksak. Den har brukat vara bättre, det håller jag med om, men idag var den definitvt inte det. Och i SAS brukar det ju alltid finnas att få en macka eller lite chips/trista småkakor. I SJ-loungen finns det väl bara mackor vid frukost, och inte vid andra tider. (jag har inte jättestort underlag där, men så har det iaf varit de gånger jag varit där på sistone)

Sittplats brukar jag oftast bli utan om jag kommer i rusningstid. Samma som på SAS T4 - kommer man utanför rusningstid brukar det ju finnas sittplatser där också. Jag har till och med varit ensam en gång :)

Renare kan jag hålla med om, överlag. Det jag syftade mest på där var undanplockande av gammal disk och liknande, som var väl på SAS T4 nivå idag.
 

Jönsson

Medlem
Maten är väl en smaksak. Den har brukat vara bättre, det håller jag med om, men idag var den definitvt inte det. Och i SAS brukar det ju alltid finnas att få en macka eller lite chips/trista småkakor. I SJ-loungen finns det väl bara mackor vid frukost, och inte vid andra tider. (jag har inte jättestort underlag där, men så har det iaf varit de gånger jag varit där på sistone)

Sittplats brukar jag oftast bli utan om jag kommer i rusningstid. Samma som på SAS T4 - kommer man utanför rusningstid brukar det ju finnas sittplatser där också. Jag har till och med varit ensam en gång :)

Renare kan jag hålla med om, överlag. Det jag syftade mest på där var undanplockande av gammal disk och liknande, som var väl på SAS T4 nivå idag.
Det finns säkert undantag (sjuk personal etc) men överlag har SJ loungerna avsevärt bättre närvaro bland personalen. Vad gäller mackor så brukar du dagtid bland annat kunna få de där wrapsen som finns ombord i bistron.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Det finns säkert undantag (sjuk personal etc) men överlag har SJ loungerna avsevärt bättre närvaro bland personalen. Vad väller mackor så brukar du dagtid bland annat kunna få de där wrapsen som finns ombord i bistron.
Kan säkert stämma. Jag har inte så mycket underlag, bara tredje gången sedan semestern men på de gångerna har jag varken fått sittplats eller wrap. (har bara erfarenhet av den på Stockholm c, var länge sedan jag var i någon av de andra).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen