Senaste nytt

Los Angeles / San Diego, 2+1 dagar i maj

Bodde du på något Hilton i San Diego @palmen?
Har 2 dagar i San Diego snart och har bokat in mig på Hilton Gaslamp Quarter, någon som bott där?

Är Gaslamp Quarter stället man ska vara i om man åker till SAN Diego första gången ?
Jag har bara en kväll och dag där och har bokat in mig på nyöppnade Carte Hotel San Diego Downtown, Curio Collection by Hilton. En bit från Gaslamp Quarter men går fort i en Lyft (Hilton poäng ;) )
Har inte planerat något där direkt men vill hinna med USS Midway och lite öl så den här tråden är jag glad att jag hitta :)
 

srg

Medlem
Är Gaslamp Quarter stället man ska vara i om man åker till SAN Diego första gången ?
Jag har bara en kväll och dag där och har bokat in mig på nyöppnade Carte Hotel San Diego Downtown, Curio Collection by Hilton. En bit från Gaslamp Quarter men går fort i en Lyft (Hilton poäng ;) )
Har inte planerat något där direkt men vill hinna med USS Midway och lite öl så den här tråden är jag glad att jag hitta :)
Gaslamp/4th avenue är väl party centrum och mycket restauranger, men där runt Carte Hotel har du också mycket trevligt, speciellt i ölväg. Två gator söderut har du Karl Strauss bryggeri och några gator norrut i Little Italy längst India Street har du Bolt, Mikkeller och Ballast Point på rad. Finns också trevliga restauranger i Little Italy.

Vill du ha lite mer sportbarer så finns det flera i Gaslamp :)
 
Gaslamp/4th avenue är väl party centrum och mycket restauranger, men där runt Carte Hotel har du också mycket trevligt, speciellt i ölväg. Två gator söderut har du Karl Strauss bryggeri och några gator norrut i Little Italy längst India Street har du Bolt, Mikkeller och Ballast Point på rad. Finns också trevliga restauranger i Little Italy.

Vill du ha lite mer sportbarer så finns det flera i Gaslamp :)

Tack för svaret ! :) Jag behåller min bokning
 

STO-ARN

Medlem
Är Gaslamp Quarter stället man ska vara i om man åker till SAN Diego första gången ?
Jag har bara en kväll och dag där och har bokat in mig på nyöppnade Carte Hotel San Diego Downtown, Curio Collection by Hilton. En bit från Gaslamp Quarter men går fort i en Lyft (Hilton poäng ;) )
Har inte planerat något där direkt men vill hinna med USS Midway och lite öl så den här tråden är jag glad att jag hitta :)
Bor du på "Carte Hotel" så är ju det mesta av intresse inom promenadavstånd: Gaslamp Quarter (barer & restauranger), USS Midway hangarfartyg (minimun två timmars besök), San Diego hamn, bredvid Midway, med flertal intressanta museefartyg, Santa Fee Depot (gammaldags sevärd tågstation, för snabbtitt), etc...(Undvik dock turistfällan "Kansas City Barbeque" från kultfilmen "Top Gun" - uruselt ställe, (mittemot Hyatt Hotel) med dålig mat & plastbestick...)
 
Toppen