Senaste nytt

Tips på Okinawa

eggmackan

Medlem
Hallå.
Jag och frugan besökte Okinawa i december i fjor. vi gillade ön väldigt mycket. Vi spenderade 14 dagar på ön. Hiji-vattenfallet är himla coolt, men en bit att gå från parkeringen. men helt klart värt ett besök. Tog även ett dyk i Blue Cave, men det fanns mycket bättre ställen att dyka på med andra grottor osv och mera djurliv som hajar. Ett coolt hamburgar hak är Captain Kangaroo i Nago, riktigt goda burgare samt skön stil på stället. Finns även en skön strand bakom restaurangen där man kan slappa och smälta maten :)
 

joakgarp

Medlem
Har 6 nätter att planera in någonstans på Okinawa i juni nästa år med familjen. Vilken ö tycker du var finast, och som du skulle rekommendera?

Vi är 5 pers. 2 vuxna, två 18-åriga grabbar och en 15-årig tjej.

Tacksam för tips. Galet svårt att bestämma sig.

Vi bor gärna på ett relativt hyffsat hotell med pool, men inte beredda att betala hur mycket som helst bara för att bo.
Jag hade valt Ishigaki eller miyakojima om ni bara är ett par och kan tänka er åka runt, uppleva kusten och stränder i lugnt tempo i en hyrbil. Men beror lite på vad ni är ute efter. Tre tonåringar så kanske det är lite roligare på huvudön Okinawa för det är så pass mycket större och mer att göra. Dock inte lika bra stränder men ändå helt okej. American village är roligt. Akvariet är småhäftigt. Finns lite mer att göra på huvudön Okinawa.
Kanske ni kan bo 1 natt i staden Naha och sedan ta bil upp och bo längs mitten västersidan hade jag rekommenderat. Sheraton har ett fint nyligen renoverat hotell som jag vill testa någon gång.
 

Big Birger

Medlem
Jag hade valt Ishigaki eller miyakojima om ni bara är ett par och kan tänka er åka runt, uppleva kusten och stränder i lugnt tempo i en hyrbil. Men beror lite på vad ni är ute efter. Tre tonåringar så kanske det är lite roligare på huvudön Okinawa för det är så pass mycket större och mer att göra. Dock inte lika bra stränder men ändå helt okej. American village är roligt. Akvariet är småhäftigt. Finns lite mer att göra på huvudön Okinawa.
Kanske ni kan bo 1 natt i staden Naha och sedan ta bil upp och bo längs mitten västersidan hade jag rekommenderat. Sheraton har ett fint nyligen renoverat hotell som jag vill testa någon gång.
Tack för svar! Vi kommer nog att hålla oss till huvudön.

Vilket Sheraton-hotell menar du som är nyligen renoverat?
 

joakgarp

Medlem
Tack för svar! Vi kommer nog att hålla oss till huvudön.

Vilket Sheraton-hotell menar du som är nyligen renoverat?
Detta Sheraton Okinawa Sunmarina Resort.
De höll på under sommar 2017 när vi var där med renovering så undvek det då.
Om ni vill ha tips på fräscht boende i Naha så kan jag rekommendera Hyatt Regency Naha.
Yep, är en sucker för amerikanska hotellkedjor:p
 
Last edited:

Big Birger

Medlem
Svårt det här med hotell. Nu i oktober har fler hotell öppnat för bokningar i juni. Har tittat på flera av de alternativ som nämnts i tråden. För oss 5 som behöver 2 rum blir det en obehaglig ekonomisk hävstång på flera alternativ. Den sista knodden blev dyr.

Nu i alla fall bokat 6 nätter på Moon Beach Hotel. Hoppas det passar oss bra. Via hotellets egna sida var det 6000 kr billigare än att boka via hotels.com. Visserligen får vi då inte "bonusnätterna", men värdet på den bonusnatten är långt under 6000 kr.

Helt avbokningsbart, så jag har fortfarande spaning på alternativ.

Sheraton och Hyatt var rejält dyrare för oss 5.
 
Toppen