Senaste nytt

Även Blue1 försämrar sin catering

niksal

Medlem
Hittade detta över på FlyerTalk.

Blue1 försämrar också sin service. I Premium får man nuförtiden efter kl 9 endast välja 1 produkt + drycker från onboard menyn. Inom Norden kan jag ännu nästan förstå detta, men flyger man t.ex. till Kroatien så skall man nog få en ordentlig måltid och inte bara en liten pastasallad.

Observera att denna information endast finns att se i deras nya Cafe1 meny, någon announcement om detta hittar jag inte.

Riktigt svagt av Blue1. Definitivt inte "allt jag förväntar mig av business class, förutom priset".
 

gusten

Medlem
Tja, jag vet inte. Tycker servicen håller anständig nivå mellan HEL och ARN i alla fall, men jag erkänner att jag inte åkt på de sydgående rutterna. Dessutom gillar jag deras uppgraderade kabiner som har blivit riktigt fräscha.
 

niksal

Medlem
Det är inte så svårt att se att detta är ett test, och om inget konstigt händer så kommer detta koncept att införas inom 1-2 år i hela SAS Group. Inom Norden kan jag acceptera detta, men på längre flygningar vill jag ha mer än en pastasallad. Detta kan mycket väl vara droppen för mig.
 
Toppen