Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

erc

Medlem
Radisson Blu Hotel & Conference Center, Oslo Alna
Bokat: Standardrum, medlemspris (men långt ifrån billigt...), bokat i appen några timmar innan ankomst
Erhöll: Familjerum på högsta våningen. Trevligt rum. Men - ingen som helst uppmärksamhet. Alls. Inte ens vatten.
Noterar: Kan inte sluta irritera mig på parkeringskostnaderna...
Status: Platinum
 

pswe

Medlem
Radisson Blu Hotel & Conference Center, Oslo Alna
Bokat: Standardrum, medlemspris (men långt ifrån billigt...), bokat i appen några timmar innan ankomst
Erhöll: Familjerum på högsta våningen. Trevligt rum. Men - ingen som helst uppmärksamhet. Alls. Inte ens vatten.
Noterar: Kan inte sluta irritera mig på parkeringskostnaderna...
Status: Platinum
Har du kollat efter vatten i minibaren? Har noterat att det ibland står där med en reklamkrage som säger att det är gratis för medlemmar.
 

mha321

Medlem
Som vanligt levererade Scandinavia i Göteborg en bra uppgradering. Från billigt standard till corner suite. Får se det lite som mental kompensation för att SJ var över 1.5h sent...

Nu ska vi se om kampanjen fungerar och levererar dubbla credits, och därmed säkrar hem platinum för nästa år ockdå.
 

JochenS

Medlem
Radisson Radisson Blu Malmö
Bokat: Standard en natt
Uppgradering: till premium, vid incheckningen noterades medlemskap och uppgraderingen meddelades
Status: Guld
Övrigt: Present 2 chokladpraliner
 

erc

Medlem
Park Inn by Radisson, Oslo Airport Hotel West
Bokat: Standardrum
Erhöll: Superior Room och en förberedd påse innehållande vattenflaskor, några chokladbitar, muffins samt personligt välkomstmeddelande
Noterar: Hotellets erbjuder konkurrenskraftiga priser för parkering. Betalade NOK400 för tio dagar. I övrigt fortsätter hotellets personal att vara väldigt välkomnande!

Radisson Hotel Piscataway-Somerset (New Jersey, USA)
Bokat: Standardrum för poäng (15000)
Erhöll: One Bedroom Suite och vattenflaskorna samt två frukostvouchers
Noterar: Hotellet har verkligen passerat bäst-före-datum och är riktigt slitet. Fungerar för en övernattning.

Radisson Hotel Niagara Falls-Grand Island (New York, USA)
Bokat: Standardrum för poäng (15000)
Erhöll: Premium Business Class King-bed samt två frukostvouchers, två drinkvouchers, personlig välkomsthälsning och två Hershey-bars
Noterar: Hotellet lever verkligen inte upp till Radisson-standard. Frukosten påminde om något från Rumänien på nittiotalet.

Park Inn by Radisson Toronto-Markham (Ontario, Kanada)
Bokat: Standardrum för poäng (15000)
Erhöll: King Bed och vattenflaskorna. Missade att begära frukostvouchers vilket kostade en slant (orkade inte krångla - restaurangen hör inte till hotellet)
Noterar: Det är bara med viss Ryan Air-logik man kan anse hotellet vara beläget i Toronto... :)

Country Inn & Suites by Radisson Lake George-Queensbury (New York, USA)
Bokat: Standardrum för pengar
Erhöll: One Bedroom Suite King, vattenflaskor, frukost och personligt välkomstmeddelande
Noterar: Ett trevligt CIS

Min status är Platinum och hotellvistelserna ovan har säkrat ytterligare en platinumperiod. Överlag är jag nöjd med status recognition då den brukar vara sisådär i USA.
 

erc

Medlem
Radisson Blu Resort, Trysil, Norge
Bokat: standardrum
Erhöll: Deluxe Apartment, personligt välkomstbrev med skumle hilsener i halloween-anda och en påse Monster Munch.
Noterar: som alltid uppgraderad på mitt absoluta favorithotell

status: Platinum
 
Innan jag svarar på trådens verkliga fråga har jag ett önskemål:

Ni som blir uppgraderade till sviter... kan ni tänka er att skriva ungefär hur många nätter ni har bott på aktuellt hotell senaste 12 månaderna?

Skulle vara mycket intressant då jag med strax över 60 nätter per år inom kedjan bara har fått uppgradering till svit 3 ggr. (2 ggr i Polen och en gång på Waterfront).
Har nästan uteslutande gjort mina nätter på Waterfront och Royal Viking
 
Radisson Blu Arlandia
Bokat: Standard
Uppgradering: Oklart
Status: RRP
Välkomstgåva: Fick en jordgubbsbräck överräckt av receptionisten. Utöver det norpade jag två flaskor vatten (med "gratis-flärpar" på) ur minibaren.

Skulle egentligen ha bott på Scandic Infra city men fick inte checka in tidigt, så jag ringde Arlandia och frågade om det var möjligt att checka in redan kl 08:00 samma dag (klockan var 07:30). Jag nämnde att jag har platinum och frågade om det var till någon hjälp.
Det var inga problem, så jag körde dit och checkade in för 3 nätter.

Rummet jag fick var kanske ett premium rum. Lite oklart. Det fanns en espressomaskin (huvudsaken) men ingen badrock/tofflor.

Över lag mycket nöjd med vistelsen.
Plus i kanten för att det var gratis att parkera bilen.
 
Toppen