Senaste nytt

Hertz #1 Club Gold direkt

segra

Medlem
Har blivit uppgraderad ett par ggr i Europa, senast i Skottland för ett par veckor sedan. Men lite mer tragiskt var att de adderade en riktigt dyr extraförsäkring som inte låg specificerad i min profil på Hertz Gold. Detta upptäcks inte förrän kreditkorts räkningen dimper ner i lådan ett par veckor senare då man som guld bara visar sitt körkort utan att skriva under ngt för att hämta ut bilen. Det var iofs inga problem med att få det reglerat men det tar onödig energi.
 

Concorde

Founding Member
Jag fick fri uppgradering i Japan när jag bokade via Hertz. Det var tyvärr inte så uppskattat.

Jag valde japan som land plus en CDP kod för min hyra nästa vecka i NY...
41USD per dygn för en Merca GL450! haha det är helt underbart. Panamera för 72USD/dygn. Hade det inte varit för att vi är två vuxna samt bebis i stol som ska shoppa loss skulle Panan varit given...
Nästa gång helt klart.
 
Panamera för 72USD/dygn. Hade det inte varit för att vi är två vuxna samt bebis i stol som ska shoppa loss skulle Panan varit given...
Nästa gång helt klart.
Ingick försäkringen i priset, eller? Har för mig att det vanliga VISA/Amex Gold (AX0925) täcker endast upp till $50K och dessutom har Visa en liten disclaimer:
Examples of excluded expensive or exotic automobiles are the Aston Martin, Bentley, Bricklin, Daimler, DeLorean, Excalibur, Ferrari, Jensen, Lamborghini, Lotus, Maserati, Porsche, and Rolls Royce. However, selected models of BMW, Mercedes-Benz, Cadillac, and Lincoln are covered.
Amex Plat täcker $/€75K:
Just to be clear, you can drive away in any car you like, with a maximum replacement
value of US$/75,000, from any car rental company in the world.
 

Gnopps

Medlem
Jag valde japan som land plus en CDP kod för min hyra nästa vecka i NY...
41USD per dygn för en Merca GL450! haha det är helt underbart. Panamera för 72USD/dygn. Hade det inte varit för att vi är två vuxna samt bebis i stol som ska shoppa loss skulle Panan varit given...
Nästa gång helt klart.
Hur fungerar det om något händer (dvs. måste använda bilförsäkringen) och jag angett felaktigt land jag bor i och/eller rabattkod för ett företag jag inte jobbar för. Någon som vet detta?
 

qandnor

Ny medlem
Kan man registrera Hertz Gold på bokning genom andra siter, t.ex. Cartrawler. Priserna på Hertz.com skiljer sig rejält i tex Dubai
 
Jag valde japan som land plus en CDP kod för min hyra nästa vecka i NY...
41USD per dygn för en Merca GL450! haha det är helt underbart. Panamera för 72USD/dygn. Hade det inte varit för att vi är två vuxna samt bebis i stol som ska shoppa loss skulle Panan varit given...
Nästa gång helt klart.
Panamera på Manhattan bor på W55th Street, man måste vara minst 25 år gammal för att boka den och något slags top-tier kort skall användas(läs Plat). Men med mina CDP $113 är det billigaste jag får för GL utan någon PC. För Panamera 285 är det billigaste jag hittat. :(
Än så länge inget kul. Något saknas i ekvationen dock, men man hittar det i slutändan ;)
 

Concorde

Founding Member
Ett av dom största försäkringsbolagen (ordet State finns med i namnet) stewigriffin ;)
Fria mil, dock ingen LDW eller övriga skydd när man bokar online. Spelade dum svensk när jag hämtade GL'en; "Aj sii haw dey drajv hear in Nev Jork. Plis giv mii extra sejf!"

hon skrattade och lade på rubbet. Total kostnad med skatt, bilbarnstol, full coverage (kan alltså köra ner bilen i ett dike och lämna nyckeln typ) och fria mil för 24h, 99USD.
 

Totopez

Medlem
I USA är make/maka till #1 Gold automatiskt gratis extraförare utan att ens behöva skriva under kontraktet. Det sparar oss hel del pengar och besvär. (Fast Avis/Budget/Enterprise i USA har gratis make/maka för alla kunder...)

Ursäkta bump/svar på gammalt inlägg.

Stämmer verkligen det där? Jag försöker läsa i villkoren, men hittar bara att det gäller vid hyra i Kalifornien och Iowa. Ska hyra bil i Florida och enligt Hertz ska det kosta 13 USD per dag att låta hustrun köra. Är Hertz#1 Gold, AAA och en sabla massa andra program, men hittar inget som gör att extraförare ingår gratis. Hittar iofs bra pris på själva hyran, 3000 kr för en full size i 16 dagar.
 
Toppen