Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Moco

Medlem
Vad är fel? Hittar du inga biljetter? Då tror jag du inte söker rätt alt. när det inte finns tillgång.

Varken online eller Tallinn hittar ju något longhaul i business/first Nord-/Sydamerika (om man bortser från någon enstaka enväg via Addis med 36 timmar layover). Det har inte varit såhär tidigare.
 

bachelor

Medlem
När man loggar in på SAS, står det alltid bara 1 voucher i Amexfältet eller poppar den upp på 2 när man har 2. Är nämligen helt säker på att jag borde ha 2 vid detta laget för dryga månaden sen, men kan strulet med datan på sidan påverka även detta? Eller släpar SAS updateringar av detta/Amex rapportering av detta.
 

MrDollar

Medlem
Jag har 3 vouchers enligt Tallinn, dock syns bara 1 på sas hemsida. Bokar jag dock resa och använder 1 voucher så har jag fortfarande 1 enligt sas hemsida. Så, ja, den verkar bara visa 1 i taget.
När man loggar in på SAS, står det alltid bara 1 voucher i Amexfältet eller poppar den upp på 2 när man har 2. Är nämligen helt säker på att jag borde ha 2 vid detta laget för dryga månaden sen, men kan strulet med datan på sidan påverka även detta? Eller släpar SAS updateringar av detta/Amex rapportering av detta.
 

Mediana

Medlem
När man loggar in på SAS, står det alltid bara 1 voucher i Amexfältet eller poppar den upp på 2 när man har 2. Är nämligen helt säker på att jag borde ha 2 vid detta laget för dryga månaden sen, men kan strulet med datan på sidan påverka även detta? Eller släpar SAS updateringar av detta/Amex rapportering av detta.

Kontakta Amex om du misstänker att du saknar en voucher. Jag kom på samma sak för ett tag sedan, insåg att vi inte fått något brev och vi borde nog borde haft en redan i februari. Amex hade missat att skicka ut.
 

ptotheg

Medlem
Du talar om tekniken på AmEx hemsida nu (som jag också har noterat slutat fungera), men det var inte vad min fråga handlade om. Min fråga avser bokning av 2-4-1 biljetter longhaul i business/first som historisk sett fungerat väl, men som på senare tid verkar ha, i princip, blivit omöjligt.

Ber om ursäkt. Läste lite fort där och är väl irriterad . Nej jag upplever inget problem med att hitta biljetter i Plus/Biz med SAS (Tokyo är tuff) eller Biz med andra bolag. Söker främst via SAS egna bokningsverktyg eller med Uniteds sökfunktion.

Nån speciell biljett du söker som du finner svår?
 

Tonton

Medlem
Är det en generell uppfattning att detta har slutat fungera? Dvs att tillgången till biljetter strypts för långhaul. Jag har verkligen aldrig haft något problem att hitta och boka tidigare, men varken online eller Tallinn finns det i princip något annat än ekonomi numera (och dåligt med sådana också). Det spelar ingen roll vilken destination om det handlar om eller om det är en vecka eller ett halvår fram i tiden.

Du talar om tekniken på AmEx hemsida nu (som jag också har noterat slutat fungera), men det var inte vad min fråga handlade om. Min fråga avser bokning av 2-4-1 biljetter longhaul i business/first som historisk sett fungerat väl, men som på senare tid verkar ha, i princip, blivit omöjligt.

Varken online eller Tallinn hittar ju något longhaul i business/first Nord-/Sydamerika (om man bortser från någon enstaka enväg via Addis med 36 timmar layover). Det har inte varit såhär tidigare.

Alltså nu förstår jag att du överdriver - men Eurobonus tillåter inte stopovers ;)

För att ge dig ett konkret svar - det du skriver stämmer inte.

Genom en snabb sökning på Awardfares.com hittar jag just nu 598 flighter (519 om det är 2 pax som ska resa) närmsta 60 dagarna från Europa till Nord-/Sydamerika i Business eller First. Detta är då enbart de standardrutter som Awarfares söker kontinuerligt ( + eventuellt ett fåtal custom searches som folk har gjort) - således finns det mycket mer tillgång om man söker ordentligt på andra specifika rutter som inte har sökts ännu.

Edit: Det är möjligt att tillgängligheten skiljer sig lite mellan programmen, men en majoritet av ovan nämna flighter ska iaf vara bokningsbart med Eurobonus.

Edit 2: Ingen av dessa 598 flighter är med Ethiopian.
 

palmen

Moderator
Varken online eller Tallinn hittar ju något longhaul i business/first Nord-/Sydamerika (om man bortser från någon enstaka enväg via Addis med 36 timmar layover). Det har inte varit såhär tidigare.
Vilka datum söker du? Känns som rätt viktig info för att kunna ge ett riktigt svar.
Som andra påtalat finns det massor av tillgängliga platser på många datum, troligtvis söker du datum där platser är slut eller inte släppts eller väldigt populära destinationer.
 
Om man bokar Lufthansa med 2-4-1 har man ju 24 timmars öppet köp. Samtidigt så får man avboka fritt fram till en dag innan avfärd (vardag). Hur funkar det om jag bokar idag för avfärd inom 24 timmar. Kan jag ringa och avboka imorgon, för jag har ju 24 timmars öppet köp, eller kan jag inte alls avboka för det är mindre än en dag innan avresa.

Utdrag från villkoren från SAS hemsida när man bokar star Alliance.

Cancellations and rebooking. You can cancel your booking and receive a full refund within twenty-four (24) hours of making the booking. Rebooking and cancellation of Star Alliance award tickets is allowed up to one business day before the outward departure time. Once you have started your outbound journey, your homebound journey cannot be rebooked or cancelled.
 

JacobGBG

Medlem
Om man bokar Lufthansa med 2-4-1 har man ju 24 timmars öppet köp. Samtidigt så får man avboka fritt fram till en dag innan avfärd (vardag). Hur funkar det om jag bokar idag för avfärd inom 24 timmar. Kan jag ringa och avboka imorgon, för jag har ju 24 timmars öppet köp, eller kan jag inte alls avboka för det är mindre än en dag innan avresa.

Utdrag från villkoren från SAS hemsida när man bokar star Alliance.

Cancellations and rebooking. You can cancel your booking and receive a full refund within twenty-four (24) hours of making the booking. Rebooking and cancellation of Star Alliance award tickets is allowed up to one business day before the outward departure time. Once you have started your outbound journey, your homebound journey cannot be rebooked or cancelled.

Den andra delen av klausulen tycker jag gör tydligt att fri avbokning endast gäller fram till 24h innan avfärd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen