Senaste nytt

Tonton

Medlem
Märker du av någon minskad turism i Hongkong?

Absolut! Jag har varit här i HK flera gånger runt denna tiden på året,och i allmänhet upplever jag det som ett drastiskt minskande av turism.

Läser man nyheter från igår verkar det ju också onekligen stämma: Airlines call on Hong Kong government to waive airport fees to ease losses caused by anti-government protest crisis | South China Morning Post

För att svara på några korta frågor om situationen her (Hur jag upplever det hela - således inget facit):

Är det osäkert att vara här som turist? Nej. Vedertaget sunt förnuft gäller.
Har jag märkt av något från protesterna? Ja. lite kravallstaket läng väggarna på flygplatsen - en ingång till AirportExpress avstängd och ganska mycket affischer och "klotter" där de står slagord för Hong Hongs frihet.

Kontentan? Åk hit! perfekt nu - mindre turister och det går snabbare att röra sig runt :)
 

Tonton

Medlem
Vänner! Mätt och belåten så fick jag riktigt bra sömn igår. Nyduschad och snart färdigpackad så är det dags att ta sig till Dim Dim Sum i Mongkok för lunch innan jag rör mig till flygplatsen för lite loungehäng.

Frågan är, var är jag påväg?

Självfallet vill jag veta flygbolag, kabinklass samt destination. :rolleyes:
 

Tonton

Medlem
Medan ni sover så har jag givetvis fortsatt äta - vad ska man annars göra här?

och nej, fråga mig inte vad allting är. När jag är i asien så brukar jag leva efter devisen "Peka och ät" - och sedan njuter jag helt enkelt av det som serveras :)


D9A0244E-23B9-4FD0-858C-2B1245666EEE.jpeg


315CACCB-3CDC-41B5-B843-EEBDC7D884E4.jpeg


E2137AA3-1668-40C3-B8DA-7712D295CE46.jpeg
 

gneken

Medlem
Medan ni sover så har jag givetvis fortsatt äta - vad ska man annars göra här?

och nej, fråga mig inte vad allting är. När jag är i asien så brukar jag leva efter devisen "Peka och ät" - och sedan njuter jag helt enkelt av det som serveras :)


Visa bifogad bild 97773

Visa bifogad bild 97774

Visa bifogad bild 97772
Den där carrot cake är en av mina favoriter ;)
Tror även jag var på det där dimsum stället i somras, nära Jordan eller va det Austin?
 
Toppen