Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

palmen

Moderator
Ja det vet lite min tanke också, hockey får det bli då :)
Sett både NFL och MLB och inget av det är någon vidare publiksport tycker jag(+4h), men får testa basket då!
MLB säsongen är från mars till oktober.
NFL är från september till februari.

Med andra ord är nog inte dessa sporter några alternativ för er, möjligtvis har MLB hunnit starta. Baseball är ju en rätt sömnig sport kan jag tycka, men kul att ha upplevt. Är dock en perfekt highlight sport att se ett 1 minuters klipp på allt som hände i matchen ;)
 
MLB säsongen är från mars till oktober.
NFL är från september till februari.

Med andra ord är nog inte dessa sporter några alternativ för er, möjligtvis har MLB hunnit starta. Baseball är ju en rätt sömnig sport kan jag tycka, men kul att ha upplevt. Är dock en perfekt highlight sport att se ett 1 minuters klipp på allt som hände i matchen ;)

Tur vi skippade de sporterna då :) Bruins får de bli!
 

Anton

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att åka över och kolla college fotboll? Kollade mycket på plats när jag pluggade i usa men har sedan dess mest kollat på tv/streaming och vill dra över för att kolla på plats. Är det svårt att få biljetter till t ex Alabama Crimson Tide eller Clemson tigers?

Jag är också riktigt sugen på College football! Har sett NFL live ett par gånger men vore coolt att åka college. Kan tipsa om NFL Supporters resa till Texas och New Orleans men kan själv inte åka den tyvärr.
 
Jag är också riktigt sugen på College football! Har sett NFL live ett par gånger men vore coolt att åka college. Kan tipsa om NFL Supporters resa till Texas och New Orleans men kan själv inte åka den tyvärr.

Har sett Miami Dolphins på Sun Life Stadium, och sen snubblade vi in på en collegematch när vi roadtrippade i Monterey, CA och såg Monterey Peninsula College. Cheerleaders och marchingbands över allt :)
 

Anton

Medlem
Har sett Miami Dolphins på Sun Life Stadium, och sen snubblade vi in på en collegematch när vi roadtrippade i Monterey, CA och såg Monterey Peninsula College. Cheerleaders och marchingbands över allt :)

Jag har också sett Dolphins på Sun Life/Hard Rock ett par gånger. Även Bucs hemma i Tampa och Bears uppe i Chicago. Av dessa var Bears den bästa upplevelsen. Tror dock att stämning på de stora arenorna i College är något helt annat, ser en del matcher på ESPN och inramningen är grym.
 

Johan Hbg

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att åka över och kolla college fotboll? Kollade mycket på plats när jag pluggade i usa men har sedan dess mest kollat på tv/streaming och vill dra över för att kolla på plats. Är det svårt att få biljetter till t ex Alabama Crimson Tide eller Clemson tigers?
Inte svårt alls. Stora arenor så finns plats till många. Skulle det vara slutsålt så använd typ stubhub.
 

J S

Medlem
Någon som åker förbi Bay Area inom kort så kör San Jose Sharks sin årliga Swedish Heritage Night om ett par veckor. Brukar ingå en mössa eller halsduk och sjyssta platser för en riktigt billig peng. Tidigare år har man även fått gå in på isen efter matchen för gruppfoto med de svenska spelarna. Köp via handelskammrens länk nedan.

[San Jose] Swedish Heritage Night | The Swedish-American Chamber of Commerce in San Francisco & Silicon Valley

Bild från förra året:
SwedishGroupPhoto1 - Forumbilder


rdbs
 

anden007

Medlem
Någon som åker förbi Bay Area inom kort så kör San Jose Sharks sin årliga Swedish Heritage Night om ett par veckor. Brukar ingå en mössa eller halsduk och sjyssta platser för en riktigt billig peng. Tidigare år har man även fått gå in på isen efter matchen för gruppfoto med de svenska spelarna. Köp via handelskammrens länk nedan.

[San Jose] Swedish Heritage Night | The Swedish-American Chamber of Commerce in San Francisco & Silicon Valley

Bild från förra året:
SwedishGroupPhoto1 - Forumbilder


rdbs
Grymt bra tips!
Jag har bott i Edmonton och delvis utanför San Jose samt att jag faktiskt är i USA den 12 med.....men tyvärr nere i LA.

@J S vet du om de andra handelskammarna har liknande evenemang?

Tack!
Anden007
 

MTheC

Medlem
Inte svårt alls. Stora arenor så finns plats till många. Skulle det vara slutsålt så använd typ stubhub.
Är det så, när jag kollar har det varit dåligt med biljetter eller sjukt dyrt men får göra ett försök och kolla stubhub. Är de pålitliga? Man vill ju inte resa långt och sen råka ut för att ha inte få några biljetter (minns några kompisars köp av Super Bowl-biljetter för att se Seahawks som slutade i att de inte fick några biljetter alls)
 
Toppen