Senaste nytt

Tonton

Medlem
LH F har vi nästan läst om alldeles för mycket här på forumet - så tänker inte nörda ner mig i det för mycket.

Idag är tredje gången jag är här i FCT, och det är faktiskt första gången jag är riktig avslappnad och inte försöker "maximera" nyttjandet av FCT (läs: få i sig lite väl mycket BC-fika).

Jag började med en dusch innan det blev middag. Därefter har jag suttit i en av vilstolarna vid fönstrena, slötsurfat på datorn och i allmänhet bara njutit av lugnet. Det har som ar blivit 3 glas champagne - annars håller jag mig till bubbelvatten just nu.

Finns absolut ingenting att klaga på, och flighten ska nog också bli bra. Dagens kärra är en 10 år gammal A340 och är faktiskt också den exakta kärran jag gjorde min First-debut i för ett drygt år sedan - när jag tog med mig polaren till Bali och då flög LH F på sträckan FRA-ICN. Tur att nörden i mig för statistik över allt - och för att tracka mina flyg använder jag, som många andra, My.flightradar24.com.

I sann BC-anda så kommer här en bild på det mytomomspunna First Class-fodralet med tillhörande champagne. Det är ju iaf det minsta ni kan kräva av min rapportering från LH F :rolleyes:

Som bonus slänger jag också in en bild påväg den väntande Porschen från min tidigare flight där vi parkerade APRON.

FCAC05AE-2824-4CFD-A17A-B1B84E0B1EA3.jpeg


0D75F8CA-BADB-46BD-9C01-A29BD7B4A3B6.jpeg
 

Tonton

Medlem
Nu börjar för övrigt den jobbiga stunden där man inte till hundra procent litar på personalen.

Boarding började enligt boardingkortet för 5 minuter sedan - och fortfarande så sitter jag här i FCT. Jag vänjer mig aldrig riktigt vid att släppa all kontroll till andra och lite småpirrigt blir det varenda gång - tänk om jag missar flighten? :D
 

GOTBound

Medlem
Nu börjar för övrigt den jobbiga stunden där man inte till hundra procent litar på personalen.

Boarding började enligt boardingkortet för 5 minuter sedan - och fortfarande så sitter jag här i FCT. Jag vänjer mig aldrig riktigt vid att släppa all kontroll till andra och lite småpirrigt blir det varenda gång - tänk om jag missar flighten? :D

Det blir i bästa fall en perfekt bredsladd som stannar precis nedanför trappan till Airbusen minuter innan avgång ;)

EK
 

fcx

Medlem
Nu börjar för övrigt den jobbiga stunden där man inte till hundra procent litar på personalen.

Boarding började enligt boardingkortet för 5 minuter sedan - och fortfarande så sitter jag här i FCT. Jag vänjer mig aldrig riktigt vid att släppa all kontroll till andra och lite småpirrigt blir det varenda gång - tänk om jag missar flighten? :D

Du menar väl: hur mycket får man i kompensation om man missar flyget?
 

Tonton

Medlem
Du menar väl: hur mycket får man i kompensation om man missar flyget?

Det trodde jag var underförstått!

När vi ändå är inne på kompensation så är jag ju faktiskt påväg till det enskilda ställe där jag har fått mest komppoäng - HGI Mongkok. Ska bli ett kört återseende. Nästan exakt två år sedan jag bodde där senast.
 
Toppen