Senaste nytt

Brandten

Medlem
Man kan ju alltid drömma om att det ska vara ett eget land iaf :)







HK är som sagt var rätt, men vägen dit har ingen gissat rätt ännu.

Det blir att testa Eurostar till Bryssel innan jag hoppar på en Avro som ska flyga mig vidare till en större flygplats. Just nu sitter jag på St Pancras och inväntar att boarding ska börja.

Enda Avroavgången från BRU är till FRA med LH1013.
 

Hasse E

Medlem
Tack för en riktig långkörare. Nu har jag läst i kapp till den gamla Sovjetdelen. Härlig läsning om platser man bara har hört talas om. En av platserna har jag faktiskt besökt ett flertal gånger och det är flygplatsen i Tashkent. Det var standard att kliva ur där på 70-talet när SAS mellanlandade där för tankning på sin flygning mellan CPH-BKK när man flög DC-8 på sträckan. En vidrig flygplats vad jag minns från den tiden. Jag minns också att flera gånger var det en bastant rysk blondin av gamla brottarmodellen som körde tankbilen och tankade upp flygplanet.

Lycka till med fortsättningen, nu skall jag läsa ikapp resten.
Hehe.....mellanlandade här 1988 med Aeroflot på väg till Bangkok. Minns också att det var en kvinna som tankade planet....kedjerökandes!
 

Tonton

Medlem
Framme på BRU och har precis tagit en dusch i loungen och nu även hällt upp en återställare.

Har faktiskt inte varit här sedan de utökade loungen samt flyttade duscharna bort till nya avdelningen och därtill skapade ”Hans Grohe spa”. Allting var superfräscht!

DA4CB2CA-81E1-4754-96D3-3839148C2E77.jpeg


Eurostar var faktiskt riktigt smidigt och allting avgick och anlände on-time. Till och med 5 min tidigt i Bryssel. Det enda att anmärka på var den dåliga benutrymmet i andraklass, som jag åkte. Nästa gång blir det nog förstaklass.
 

micsjo

Medlem
Har faktiskt inte varit här sedan de utökade loungen samt flyttade duscharna bort till nya avdelningen och därtill skapade ”Hans Grohe spa”. Allting var superfräscht!
Visa bifogad bild 97722

OT rant:
Var där för en månad sedan. Kan vara sämsta status jag sett på en LH-lounge. Alla dricka-maskiner (läsk, öl, vatten) slut. Samtidigt. Det finns dubbla system i loungen också. Såg ut som en bombad bordell. Gräshoppssvärmen hade dragit förbi.

Och ändå mycket folk kvar. Jag var inte glad då efter märklig codeshare sas/aegean och sas låda som mat-möjlighet hem med sen flight.
Slut OT-rant!

Nu helt on topic. Kan vara bästa reseberättelsen ever på BC! Ge tonton fribiljett jorden runt i StarAlliance och låt honom skriva på heltid!
 
Toppen