Senaste nytt

Resor med öl

Valley

Medlem
Lite tid över efter mötena.
Och är det mot 30 grader och man möts av dylik skylt
IMG_3081.JPG

Då är det kört.
Och en första lokal Tallinöl måste provas.

IMG_3082.JPG

Inte riktigt Valleysmak. Lite väl söt. Tur det finns mer att välja på.
Karraktär sa Bill. Suger sa Bull:cool:
 

palmen

Moderator
Blev lite öl nu i helgen...
3 Fonteinen hade open brewday utanför Bryssel och fler bryggerier hoppade på med lite extra öppet och specialare.

Food paring med Bokkerreyder öl
20190907_142635.jpg
20190907_134533.jpg
20190907_125304.jpg
20190907_170838.jpg
20190907_154440.jpg

Hos 3F kunde man testa Zenne mm
20190906_164501.jpg
20190906_164556.jpg
20190906_184820.jpg

Tilquin körde extra öppet med nya öl och lite mat
20190906_142256.jpg
 

HCas

Medlem
Jag kommer vara på genomresa i München om ett par veckor och inser nu att min övernattning sammanfaller med Oktoberfest (!). Jag kommer inte fram förrän vid 19-tiden och ska vidare nästa morgon, men kan ju inte låta bli att ta en snabbtitt i alla fall när jag ändå är där. Finns det någon med erfarenhet som kan tipsa lite om hur det funkar och hur man bör tänka om man inte har mer än kanske 90 minuter på festivalområdet? Vilket bryggeri har bäst stämning/öl?
 

Jönsson

Medlem
Jag kommer vara på genomresa i München om ett par veckor och inser nu att min övernattning sammanfaller med Oktoberfest (!). Jag kommer inte fram förrän vid 19-tiden och ska vidare nästa morgon, men kan ju inte låta bli att ta en snabbtitt i alla fall när jag ändå är där. Finns det någon med erfarenhet som kan tipsa lite om hur det funkar och hur man bör tänka om man inte har mer än kanske 90 minuter på festivalområdet? Vilket bryggeri har bäst stämning/öl?
Skulle ha valt Hacker Pschorr, tycker deras tält är gemytligast och har trevligast stämning. Med tanke på att du ska vara där så kort tid så skulle jag, oavsett vilket tält du väljer, rekommendera dig att försöka göra en reservation. Om det nu fortfarande finns plats. De öppnar för reservationer redan i januari.
 

Homer

Medlem
Jag kommer vara på genomresa i München om ett par veckor och inser nu att min övernattning sammanfaller med Oktoberfest (!). Jag kommer inte fram förrän vid 19-tiden och ska vidare nästa morgon, men kan ju inte låta bli att ta en snabbtitt i alla fall när jag ändå är där. Finns det någon med erfarenhet som kan tipsa lite om hur det funkar och hur man bör tänka om man inte har mer än kanske 90 minuter på festivalområdet? Vilket bryggeri har bäst stämning/öl?
Man kan se i realtid om det finns plats i tälten innan man går dit
These are the current Oktoberfest tent occupancy levels • Oktoberfest.de - The Official Website for the Oktoberfest in Munich

Oktoberfest börjar f.ö. i dag kl. 12:00, har vi någon utsänd på plats som kan rapportera om stämningen?
 
Last edited:

HCas

Medlem
Skulle ha valt Hacker Pschorr, tycker deras tält är gemytligast och har trevligast stämning. Med tanke på att du ska vara där så kort tid så skulle jag, oavsett vilket tält du väljer, rekommendera dig att försöka göra en reservation. Om det nu fortfarande finns plats. De öppnar för reservationer redan i januari.

Aha, det är så pass seriöst att man bör boka alltså? Tänkte man mest kunde glida in och ta en maß lite snabbt för att känna av stämningen. Finns det andra ställen att köpa öl på än inne i bryggeritälten kanske?
 
Toppen