Senaste nytt

Apple Pay

crown

Medlem
Apple Pay + AmEx har på sistone fungerat mycket bra för mig. När det lanserades var det i princip bara ICA och Apotek Hjärtat som det fungerade på, och jag upphörde i princip att försöka blippa eller betala med Watch/iPhone under en ganska lång tid. Nu på sistone har det fungerat på följande ställen:

Systembolaget
McDonalds
IKEA

Jag tänker mig att många har gjort som mig - och mer eller mindre slutat att ens försöka. För under det första året hände det ju i princip nada. Så min uppmaning nu är: testa att betala med AmEx, det verkar fungera bättre nu.

För mig har det fungerat på alla ställen som tar Amex förutom Coop. Hände något för kanske ett halvår sen, när det plötsligt gick från nästan inga ställen till alla istället :) Så håller med, man bör testa återigen om man slutat testa.
 

GOTBound

Medlem
Min lokala ICA MAXI har uppdaterat kortmaskinerna vilket gör att ApplePay fungerar nu, de har även uppdaterat självscannings utrustningen vilket gör att jag numer kan använda mitt digitala ICA kort på telefonen för att få ut en scanner och betala med AMEX genom ApplePay.

EK
 

ekf

Medlem
Min lokala ICA MAXI har uppdaterat kortmaskinerna vilket gör att ApplePay fungerar nu, de har även uppdaterat självscannings utrustningen vilket gör att jag numer kan använda mitt digitala ICA kort på telefonen för att få ut en scanner och betala med AMEX genom ApplePay.

EK
Ett tips om du även har Apple Watch är att även skaffa Pass2U eller liknande app (på telefonen), då kan du ta informationen från Q.R-koden i ICA-appen och skapa ett kort i Wallet. Sedan kan du shoppa loss med självscanning med bara klockan på armen.. Smidigt om man glömt både plånbok och telefon... :rolleyes:
 

Bankiren

Medlem
Ett tips om du även har Apple Watch är att även skaffa Pass2U eller liknande app (på telefonen), då kan du ta informationen från Q.R-koden i ICA-appen och skapa ett kort i Wallet. Sedan kan du shoppa loss med självscanning med bara klockan på armen.. Smidigt om man glömt både plånbok och telefon... :rolleyes:

Jag använde mig av någon sajt på nätet för att få in IKEA-kortet i Wallet, är det samma funktion Pass2U har?
 

ekf

Medlem
Jag använde mig av någon sajt på nätet för att få in IKEA-kortet i Wallet, är det samma funktion Pass2U har?
Ja, förutom att informationen inte lämnar din enhet, så vitt jag vet. När jag letade så hittade jag ingen bra online-generator som tillät custom-bild osv, därav att jag landade i Pass2U.
 

ekf

Medlem
Apple Pay fungerar på Restaurang Mello Yello i Malmö.
Fungerar på Hairpoint i Malmö.
Fungerar på Centiliter & Gram i Malmö.
Fungerar på Lilla Husman i Malmö.

Lägg gärna till information om vad du testat med för kort i Apple Pay (Amex/Visa/Mastercard), annars säger det inte så mycket.
 
Toppen