Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

coclol

Medlem
Det är mycket hotellen inte får lagra men de gör ändå. De har stenkoll på det mesta, typ om man klagar mycket. Bara läs på Reddit.com/r/talesfromthefrontdesk så får du en lite skrämmande insikt om vad hotellens arbetare gör och vilken info de har tillgång till.

Sen tror jag du missade skämtet! ;)

Du menar förolämpningen?
 
Hotell som fortfarande har nyckel, som i sin tur sitter på världens största nyckelring

Javisst. Det kan vara lte bökigt med en sådan nyckel, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite charmigt. Jag har faktiskt hamnat på ett flertal sådana hotell det senaste året. Det blir en känsla av att färdas tillbaka till barn-/ungdomen då resa samtidigt var lite mer "lyxigt" än vad det är idag. Det känns lite speciellt.

Ja, jag vet. Det är nog jag som börjar bli gammal och sentimental. :)
 
Det var det du reagerade på och inte det faktum att det står en toaborste där som garanterat inte byts inför varje gäst?

Ny toarulle är bara slöseri. Du byter ju inte rulle varje gång du går på toa på restaurang, på jobbet eller hemma där du delar med familjen.

Sen är nog just toastolen ett av de ställen i hotellrum som är minst sunkiga. Sängen, fjärrkontrollen och strömbrytare är garanterat nästan alltid värre.

Efter att jag har fått en toarulle med bajsrester på så är det faktiskt en detalj jag ägnar tanke. Med familjen är det så klart en annan sak. Men jag desinfekterar ju heller inte alltid toasitsen efter en familjemedlem. På offentliga toaletter brukar toarullen vara inkapslad så att man inte ska kunna hantera den med händerna.

Annars håller jag med. Andra platser i rummet är antagligen orenare. Skulle tro att sitsar i soffor/fåtöljer är bland de värre, tillsammans med fjärr i och andra tagställen. I våra hem brukar vasken ofta anses som orenare än toastolen, eftersom den rengörs regelbundet medan vasken ständigt innehåller matrester för bakterier att växa i.

Jag minns när jag pluggade kemi och mikrobiologi och vi skulle göra bakterieodlingar. Vi skulle ta prover från alla möjliga ställen för att sedan göra dessa odlingar. Döm av allas förvåning (inte lärarens då förstås) när det visade sig att det prov vi tog från toalettstolen var mindre förorenat än en bordsskiva eller diskbänk. Och wettextrasan ska vi inte prata om.
 

Mediana

Medlem
Det där är ju nästan det allra bästa med att bo på hotell. När man kan krypa ner där och är ordentligt inbäddad i en liten kokong.

Nej fy farao. Det är det i princip det första jag gör, rycker upp täcket runt hela sängen, annars kan man inte vända på täcket på natten. Man sparkar men lyckas inte alltid få loss det och så blir man tokig. Lika bea att klara av det direkt.
 
Toppen