Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Vet inget om Volvos rabatt med det är hål i huvudet att inte erbjuda elbilar idag. E-niro, Tesla Model 3, vad som. Bättre både för företaget och den anställde. Samt miljön såklart.

Hybrider är en produkt av en övergångsfas. Inte bra för nån.
Jag tycker inte dessa kan jämföras storleksmässigt med Volvo V60, XC60 och V90. Att sedan inte Volvo erbjuder elbil håller jag med om är dumt och framför allt att laddhybriderna inte har samma AWD som en vanlig AWD.
 
Volvo kommer ge 10-12% gissar jag, har sett avtal med större volym och den rabattsatsen. Lönar sig oftast att gå runt bland de större handlarna lite geografiskt i landet, går att pressa priserna när man kommer utanför 08-land

10% får alla, skulle tippa på 13%. Kanske några tusenlappar extra om ni går till grannkommunen till annat Volvobolag för säljaren kommer krypa mer för att få denna affären.
 
Vi håller på att pressa vår Volvoleverantör om bra priser på elhybrider. Med de nya bonus-malusreglerna från nästa år kommer det ju knappt gå att köra diesel längre :/ Återstår att se om det går att plocka ihop något som fungerar kostnadsmässigt.
 

bhen

Medlem
Kan tipsa om Audi e-tron, den är klart större än v60 mer jämförbar med xc60. I Norge (momsfritt) kostar den 499K Nok med minsta bartterialternativet som ger runt 30mil.
Bokade själv en nyligen.
 

Valley

Medlem
Hallå alla experter!
Vi är på väg att skaffa ca 30st tjänstebilar med jobbet. Det handlar om Volvo v60,v90,xc60. Alla laddhybrider.
Vad kan man förvänta sig för rabatt från Volvo? Har idag inget avtal med Volvo.

17% kanske
Men välj något annat än Volvo och laddhybrid. Tror inte du får någon rolig totalkostnad inte.
 

anden007

Medlem
Kan tipsa om Audi e-tron, den är klart större än v60 mer jämförbar med xc60. I Norge (momsfritt) kostar den 499K Nok med minsta bartterialternativet som ger runt 30mil.
Bokade själv en nyligen.

@bhen Hur fungerar detta för med företag i Sverige? Kan du förklara lite mer om hur du gick tillväga?
Du är mer än välkommen att ta det över dm om du vill det.

Tack på förhand?
Mvh
Anden007
 
Toppen