Senaste nytt

Vad göra med rökare?

Sitter i loungen på Gardemoen & har en grym olustkänsla. Var precis inne på toaletten & någon dj*vla idiot hade använt denna som sitt personlig rökrum. Det är för mig så f*bannat respektlöst & gör mig väldigt irriterad!

Ja, Gardemoen är inte snäll mot rökare, men det skall väl inte innbära att rökare förpestar toaletterna för andra?

Är det bara min åsikt eller är den åsikten delad av majoriteten?

Pratade med lounge personalen om detta & som en konsekvens ropade de ut i högtalarna att detta skulle polisanmälas, så de delar ialla fall min åsikt om att detta inte är ett acceptabelt beteende hos rökare!

Vad är den generella uppfattningen?
 
Inte bara oacceptabelt utan även fullständigt respektlöst och rent idiotiskt faktiskt, tycker jag. Nej, jag spar inte på orden, men kan inte se någon förmildrande omständighet...
 

Palazzi

Medlem
Givetvis ska det inte rökas på flygplanstoaletter.... Har själv ingenting emot att det röks, men om det är rökfritt område måste det självfallet respekteras.

De som aktivt tar avstånd från rökandet ska inte behöva utså rök/röklukt, speciellt inte på en flygplatstoalett.
 
Last edited:

Senator

Moderator
En fint exempel på vårt "me, myself and I" samhälle där regler, ordning, omtanke, och respekt självklart gäller för alla förutan jag....

Kändes mer naturligt på en Turkish Airlines nattflygning från RUH eller TAP från DKR än på Gardermoen, men ingenting förvånar mig längre...
 

andreijas

Medlem
Jag brukar det mesta innom nikotinväg, snusar och röker, hela tiden!!
Snuset räddar mig på resor så jag slipper röka på toaletter... men jag kan förstå dem som gör det, tänk er själva att kliva in på en flygplats utan ett rökrum, 2h innan flygning, sen skall man sitta på ett plan 1-10h.. det är ingen dans på rosor... och tro inte att det är samma med nikotin ersättnings grejjer, det kan dämpa men inte ersätta.


den här häxjakten som pågår är bara sjukt löjlig...

och då menar jag inte någon häxjakt där man jagar bort någon från en loungetoalett, utan den allmäna debatten som pågår i samhället...
 
Last edited:

nilsson

Medlem
"Smoking is a major cause of fires... It is forbidden in the Holy Book, do not hesitate to stop this bad habit" som det stod på dörren till mitt hotellrum i Riyad. Bilden blev tyvärr kass.
 

flygaren

Medlem
Givetvis ska det inte rökas på flygplanstoaletter.... Har själv ingenting emot att det röks, men om det är rökfritt område måste det självfallet respekteras.

De som aktivt tar avstånd från rökandet ska inte behöva utså rök/röklukt, speciellt inte på en flygplanstoalett.

Menar du FLYGPLANStoalett? ;)
 

1st_traveller

Ny medlem
Problemet är att jakten på rökare i Europa driver folk till detta beteende. Hade alla flygplatser haft rökrum eller avdelning för rökare så slipper man denna typ av händelser.

Som rökare får man planlägga sina resor, själv åker jag alltid via FRA för att kunna få ta en röka medan man väntar. Där ha de fina rökrum (eller Cigarrum som de kallas) i First loungerna :)
 
Toppen