Senaste nytt

Rabatterade biljetter för SAS aktieägare

Dr. Miles

Expert
Det är jättebra om SAS börjar erbjuda aktieägarrabatt.

Jag vill inte vara glädjedödare men jag misstänker att rabatten gäller endast på baspriset(före skatt&bränsletillägg).
I så fall rabatten är obefintlig för de flesta billiga biljetter då baspriset är väldigt lågt på dessa biljetter.
 

Stefan62

Medlem
Det har erbjudits under många år - men är helt värdelös då det förutsätter 14 dagars förbokning. Oftast blir det billigare på SAS-hemsida.
 

jth

Medlem
Check-in.dk verkar vara lite som flygtorget ;)
Ja, det är gammal skåpmat. biljetterna bokas också i V-klass såvitt jag vet vilket var rätt meningslöst innan de ändrade poängintjäningsreglerna.
 
Jag har inte använt detta än men kolla lite då och då och måste säga att jag inte tycke det är värdelöst, speciellt inte för privatresor som oftast planeras i god tid. Dessutom kan man boka till flera personer (upp till 8?), men man måste dock själv resa. Mest konkreta exempel var när jag jämförde biljetter till Munchen, köpte i god tid (ca 2 månader före) till mig och två kollegor, priset blev 2057:- vilket jag tycker är helt ok som det är, speciellt till Munchen. Loggar in dagen efter och kollar med aktieägarrabatt, då skulle priset bli ca 600kr lägre, per biljett!

Tycker inte man ska avfärda denna förmån och bara fokusera på det negativa, tycker rabatten och villkoren är generösare än mycket annat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Chrille

Medlem
"Aktieägarna får någon form av rabatt eller tillgång till ett specialerbjudande. Vi vill gärna behålla möjligheten att ge aktieägarna något extra, men det ska inte vara bakgrunden till att investera i SAS-aktier", uppger presschefen Trine Kromann-Mikkelsen från SAS i Danmark.

Varför inte, kan man fråga sig?
 

jumbooze

Medlem
Rabatten var inget att hänga i granen när jag hade aktier i SAS.
Mer info här
SAS Group
Investor relations > Shareholders > Shareholders services

For shareholders
Shareholders with minimum 400 shares can enjoy special offers: attractive tickets only for shareholders by following the link below. Number of destinations and available seats are limited and bookings can primarily only take place with origin in Scandinavia.
At this service all shareholders can also register to receive notice convening the AGM, annual reports and interim reports by email.
 
Toppen